Veel huilen en wakker worden snachts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door serena15, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is vaak snachts wakker, ze hult veel en krijst is dan naar een paar minuten wel weer rustig maar dit gebeurt bijna elk uur, en we slapen dus amper
    ze is 3, 5 jaar.
    Wie herkent dit, dit duurt inmiddels al wel een aantal maanden,

2. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Ja herkenbaar, wel in mindere mate maar mag er vaak toch 1 of 2 x uit. Ik heb het idee dat het bij Jos (hij is 3 jr en 2 mnd) dromen is icm verlatingsangst.

Als hij echt niet meer durft te slapen gaat mijn man op een matras naast zn bed, dat gaat dan goed.

Tips verder niet alleen herkenning.. sterkte het is erg vermoeiend

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Hier momenteel ook herkenbaar, alleen mijn dochter is nog wat jonger, 2,3.
    Ik wijt het aan niet fit zijn (snotverkouden) in combi met dat er veel gebeurt in haar koppie (net begonnen op de psz, broertje op komst, ik moest onverwacht twee weken terug 2 nachten in het zhuis blijven).

Ze wordt dan wakker, gaat huilen maar slaapt nog half en valt dan ook weer gewoon in slaap, alleen ben je dan zelf wel wakker...
    En als mijn vriend naar haar toe gaat is het drama dan krijst ze de hele boel bij elkaar want ze wil haar mama. Dat is wel even lastig want ik kan er gewoon ook niet elke keer uit, moet mijn rust ook hebben. Daarnaast zal ze er ook aan moeten wennen als de baby er straks is dat ze het soms echt met haar vader moet doen..

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Herkenbaar. Mijn meiden deden dat ook heel erg en van lieverlee wordt het minder. We kunnen tegenwoordig weer aardig doorslapen. Troosten en zorgen dat ze rustig worden en weer verder slapen is enige wat je kan doen.

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Mijn dochtertje heeft dit ook een hele tijd gehad, wist het op een gegeven moment echt niet meer. Tot ik op google een artikel tegen kwam over slecht slapen en wormpjes. Deze wormpjes (aarsmaden) komen snachts naar buiten en dat kan jeuken/last geven/kind uit slaap houden. Hoewel dochterlief geen tekenen van wormpjes had heb ik toch een wormenkuurtje gegeven (bij de etos, 1 pilletje en 2 weken later nog 1, kostte een euro of twee) en sindsdien slaapt ze als een roosje. Heeft hier dus echt heeeeel erg geholpen!!!

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Probeer anders eens een kinderwekker en maak duidelijk dat je niet wil dat er geroepen wordt als het schaapje nog slaapt. Dat papa en mama ook willen slapen en zo heel moe worden.
    Ga het gesprek aan: waarom roep je zo vaak?
    Google eens op nachtangst.

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier ook weer zo'n fase. Wij nemen haar tussen ons in, dan slapen we allemaal verder. En deze fases gaan kver, dan slaapt ze weer hele nachten door in eigen bedje. Hier gaat het vaak gepaard met nieuwe fases. Zoals nu, net gestart op psz, nieuwe kamer, baby op komst. Dat is heftig voor haar. Ze is ook echt in paniek dus ik zou het heel zielig vinden als ik dit zou afstraffen.

8. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Dit vind ik een goede tip. Komt heel veel voor bij kinderen. Ze spelen buiten, doen ongemerkt veel in hun mond waaronder hun handen. Is het proberen waard lijkt me. Sowieso zou ik goed uitzoeken of je al het medische kan uitsluiten.

Wat hier helpt is licht in de gang aan. We merken soms ook dat ze onrustig slaapt. Als ze dan wakker wordt dan is het niet gelijk zo'n donker hol voor haar. We hebben ook een camera en ik zie dan wat er gebeurd. Zodra het licht aan is, draait ze een beetje, pakt haar slaapolifant en probeert weer te gaan slapen. Als het heel donker is ligt ze meer te woelen en wordt ze uiteindelijk helemaal wakker om vervolgens echt te gaan huilen. Misschien een idee om haar gedrag eens te volgen op een (IP) camera?

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar

Hier heeft t 8 mnd geduurd

Uiteindelijk door behulp van ostheopaat erachter gekomen dat hij niet tegen melkproducten kan.
    Na 2 behandelingen en stoppen met melkproducten sliep hij na 2 weken weer door en in zijn eigen bed

Deel Deze Pagina