Hoi, Onze dochter heeft heupdysplasie(geen mooie ronde kom) en lucxatie (het heupgewricht schiet uit de kom). Gelukkig niet ernstig. Ik heb het zelf ook gehad dus het was te verwachten... MAAR... Nu heeft de orthopeed haar een bandage gegeven. Dat is een heel geouwehoer met klitteband en sluitingen. Daarnaast zit het geheel aan schouderbandjes die in haar schoudertjes snijden omdat ze zo hard trappelt. En omdat ze zo hard trappelt schiet het klittenband soms los en kun je de hele bandage opnieuw aan gaan leggen wat heel veel tijd kost. Zelf heb ik een beugel gehad. Dit is een frame met daaraan twee beugels waar je zo de beentjes in legt en daarmee klaar. Geen gedoe met sluitingen en klittenband en al helemaal niets was los kan schieten. Ik heb deze beugel nog en net deze bij haar om gedaan. Het omdoen gaat veel sneller en ze kan de boel echt niet los schoppen. De orthopeed beweert echter dat deze beugels uit de tijd zijn... Maar is dit wel zo? Heeft iemand laatst nog een beugel voor zn kindje gekregen? En is het normaal als ik mijn beugel mee neem (ik moet vrijdag weer heen) om te vragen of ze daar misschien in mag. Of ben ik dan zo'n heerlijk eigenwijze ouder? Heb wat advies / ervaringsverhalen nodig!
Hoi, we hebben met onze oudste dochter de pavlik ook gehad, rotding, zij had echt pijn in dat ding/ Daarna gips, en daarna nog een campferspreider, (beugel) dit laatste ding vond ik heel wat vriendelijker. Maar kijk eens op vereniging voor heupafwijkingen, daar heb ik heel veel aan gehad, misschien jij ook? Groetjes en succes en als je meer wilt weten ik hoor het wel
Ik heb zelf ook heupdysplasie en de kinderen van mijn zus hebben ook in de beugels gezeten. Maar volgens mij gewoon die ouderwetse die jij omschrijft. Je doet de beentjes erin, tussen de beentjes zit een stang en om het lijfje en het beentjes maak je hem vast met klittenband. Worden op maat gemaakt en hij moet wel elke keer op maat afgesteld worden als ze groeien. Maar die zitten goed hoor, ze hadden er geen last van alleen een dun broekje ertussen en klaar. De laatste die hem gehad heeft is nu 4 jaar dus lijkt mij dat ze nog wel te krijgen zijn. Moet volgende week met de kleinste hier voor de rontgen kijken of ze het heeft, spannend. De andere twee hebben het hier niet tot mijn verbazing.
mijn beste vriendi heeft voor haar dochtertje ook zo een beugel gehad. die is nu net 4 en ze heeft hem het 1e jaar moeten dragen dus helemaal nog niet zo gek lang terug...
Mijn dochter heeft ook een beugel gehad.. ze is er net vanaf (sinds gisteren!). Ik denk dat je gewoon naar de orthopeet moet luisteren (ondanks dat de bandage een heel gedoe en erg vervelend is) maar hij weet vast wel waar hij het over heeft.