Naar buiten met jonge baby in de mist?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Otje, 18 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb een kennis van me op MSN. Ze heeft een baby van 10 dagen oud. Ze wilde vanmiddag even de stad in om boodschapjes te doen maar is een beetje huiverig omdat het zo mistig is. Wat denken jullie? Als ze de baby warm aankleed... is het dan oke?

Gr Otje

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hmm nooit bij stil gestaan eigenlijk, maar ik denk dat als je je baby goed aankleedt, wat je nu zowiezo moet doen in deze kou, dat het wel goed zit hoor.

3. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ja dat denk ik ook zolang je hem aar warm genoeg kleed is er niks aan de hand.
    ik zelf doe wel met die koude wind de regenkap erover zodat ie daar geen last van heeft

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik zou ook de regenhoes erover heen trekken tegen de wind en verder comfortabel aankleden.

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Naar mijn idee wordt dit altijd afgeraden om niet in de mist met de kleine naar buiten te gaan. Moet zeer slecht zijn voor de longen, de hoge vochtigheidgraad in de lucht.
    (heb het van horen en zeggen, pin me er niet op vast)

Groetjes Kalush

6. fee

fee Lid

12 aug 2006
    63
    0
    0
    Hallo
    Mijn kraamhulp vertelde mij inderdaad ook dat een hoge luchtvochtigheid slecht zijn voor babylongetjes.
    Waarom heb ik eigenlijk niet gevraagd,
    Mijn mannetje is nu een maand.
    Maar als het buiten vochtig is ga ik niet naar buiten.
    En je moet ook oppassen dat je de kleine niet té warm aankleed.
    Veel succes allemaal
    dikke kus Fee

7. enige wat mij verteld is over de kou, is reiswieg met een kruik voor verwarmen en dan de kruik op voeteinde leggen, de kleine kleren aan en een jasje en een mutsje...

over mist durf ik niets te zeggen

8. Niet meer actief

Ik zou het zoveel als mogelijk proberen te mijden als ik de kleine bij me zou hebben.

vanmiddag ben ik toevallig even alleen op stap geweest, het was al wat mistig. Toen ik weer terug moest had ik nog geen 30 mtr zicht (noord brabant).

Ik ben geen bange rijder, ga onder alle omstandigheden op stap, maar mist vind ik toch wel het meest nare hoor (waarschijnlijk omdat ik met mist mijn auto total loss heb gereden toen ik ineens op een stilstaande file inreed met 80 km)

9. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    Daar heb ik eigenlijk niet bij stil gestaan (bij die luchtvochtigheid) ik heb vanmiddag een half uur met tessa buiten gewandeld, maar kan me haast niet voorstellen dat het zo slecht is toch? volgende keer voor de zekerheid maar die regenkap gebruiken.

Groetjes nicol

10. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    veel mensen kleden hun kind te warm aan zonder dat ze het in de gaten hebben. die regenhoes (dat gekleurde dekje bedoelen jullie?) zou ik nooit gebruiken VEEL TE WARM en zeker als je gaat winkelen.. tja de mist ik weet het niet. met een pasgeborene zou ik een dagje wachten...

11. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    De regenhoes moet je idd alleen gebruiken als het regent en niet om extra beschutting te geven. Wordt veel te broeierig.

Ach en die mist, dat zal wel loslopen toch?

Pim

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik zou idd wat Pim zegt de regenhoes ook alleen gebruiken als het nodig is, en als het weer droog is de hoes eraf halen.

13. Niet meer actief

die regenhoes gooi je toch over de wagen? dat is toch geen dekje? Evengoed ben ik het er wel mee eens dat je hem niet moet gebruiken als het niet regent!

14. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    ja er stond regenkap ik heb er per ongeluk regenhoes ervan gemaakt, maar volgens mij bedoelen ze dat ding die bij de wagen hoort..

Deel Deze Pagina