Hoi, Mijn dochter heeft last van berg, heb toen direct anti berg van zwitsal gehaald, en gebruik dat nu vanaf zaterdag, maar het wordt alleen maar slimmer Wie heeft de gouden tip? Liefs britt
weet niet of dat hetzelfde is (samenstelling) maar van wat ik vaak gelezen heb smeer je je het hoofdje in met babyolie, en laat dat de nacht intrekken, en dan kam je de ochtend voorzichtig aan het "berg" eruit...dit doen ze vaak een paar dagen achtereen en dan is het meestal weg... maar onthoud berg krijgen ze gratis en voor niets, maar verdwijnt meestal ook vanzelf weer... gr.smoekie
Ik heb het hier op de ouderwetse manier weggehaald. Babyolie in laten trekken (ongeveer 2 uur) en dan met een ansichtkaart tegen de haren in de berg eruit 'geschraapt' voorzichtig natuurlijk en niet op de fontanel. Dus nu heeft ze alleen op haar fontanel nog een beetje berg, maar ze zat helemaal onder, overal waar haar zat, zat berg.. Maar nu is ze zo goed als bergvrij
elke dag het babyhoofdje lekker zachtjes masseren met een babyborstel. Dan komt het helemaal los. Na een aantal dagen was het bij ons zoontje verdwenen en is het ook niet terug gekomen.
Ik heb het ook zo gedaan. En dit een tijdje 1x per week net voor het haren wassen (anders werden zijn haartjes zo vet) en verder de schilfers weggekamt. En nu heeft hij nergens geen last meer van. Ik heb trouwens geen babyolie gebruikt maar gewone zonnebloemolie.
Zwitsal pads....sommigen zweren erbij..ik had het idee dat het bij mijn mannetje alleen maar erger werd. Ook vaseline (dan nachtje in laten trekken) en met kartonnetje er weer uit en haartjes wassen. Bij Arthur werd het op gegeven moment best heftig...heb toen via huisarts shampoo gekregen en daar is het van weggegaan. Gebruik nu ook de shampoo en haarlotion van Zarqa om het te onderhouden...werkt echt geweldig!
Wat goedkoper is en beter uit te wassen en wat ik met mijn dochter op grootmoeders advies heb gebruikt.... boter... gewoon uit het pakje uit de koelkast... boter dus berg licht mee insmeren en volgende morgen met een kartonnetje (zacht kartonnetje!) afschrapen... Is het zo weg... Boter is trouwens ook goed tegen krampjes... beetje op de pink en ze lekker laten opsmikkelen of lekker een beetje door de fles
is mischien niet direct een antwoord op je vraag maar eigenlijk kan je berg beter laten zitten. het is mischien geen mooi zicht maar het trekt vanzelf de huid in en dit met de bedoeling dat het de huid van je kindje soepel en vochtig houdt. vroeger waste ze de babies meteen en de berg deden ze der ook uit maar nu is de richtregels in belgie in de ziekenhuizen om de berg dus niet meer aftewassen en in te laten trekken voor die reden. mischien vind je dit wel interresant om te weten
HHmm, volgens mij vergis jij je met het huidvet na de bevalling? Dat kun je idd beter laten zitten. Maar waar hier over gesproken word is van die gele korsten op het hoofdje van de baby. Dat trekt niet in de hoofdhuid hoor, want het is hard. Noa heeft er ook nog steeds last van en ga ook maar eens iets ervoor halen.
Even een vraag tussendoor: Hebben babies altijd al in de eerste maanden last van berg? Bij Simon lijkt het ook alsof hij berg heeft, maar dat zit er pas sinds hij een maand of 6 is. Heb het in de eerste instantie maar zo gelaten, maar denk nu toch maar dat ik die haarlotion van Zarqa ga halen...
Wel veel babies hebben er last van, maar niet allemaal... Met mijn dochter heb ik meteen toen ik het zag aankomen er boter opgesmeerd. Het was zo weg en ze heeft het ook niet weer gehad.. Ik heb wel eens gehoord dat het te maken heeft of kan hebben met het uitspoelen van de zeepresten... Maar of dat zo is weet ik ook niet..
Nou heb kinderen van 3 jaar op het kdv zien rondlopen met grote kale plekken op hun hoofdje...Gevolg vd berg zeiden hun papa en mama... kortom weghalen die handel!
waarschijnlijk hebben die ouders het ook zelf "weggehaald" vandaar misschien die kale plekken... ouders vinden het vaak (meer voor andere) een vies gezicht en zien het alsof zij niet "hygiënisch" zouden zijn met het kind terwijl het totaal niets met hygiëne te maken heeft, en ouders proberen vaak rare dingen uit om er maar voor te zorgen dat de berg "verdwijnt" soms gebruiken ze daar middelen voor waarme men idd het berg weghaalt maar ook de haren incl. haarwortels... Berg bij baby's: Babys van 6 tot 12 weken kunnen last krijgen van berg. Berg is een met verhoogde afscheiding van huidsmeer en met korstvorming gepaard gaande vorm van eczeem van de hoofdhuid van kinderen.Berg is niet besmettelijk en gaat uiteindelijk vanzelf weer over. Berg ziet er een beetje gelig uit. Verschijnselen Berg ontstaat meestal niet meteen bij de geboorte. Pas na enkele dagen of weken openbaart de aandoening zich. Er zitten dan witte of gele, vettige korstjes op het hoofd. Berg is helaas niet te voorkomen maar is een onschuldige aandoening. Berg kan gepaard gaan met haaruitval en een lichte roodkleuring van de hoofdhuid. Soms verschijnen er ook rode plekjes in de hals, de oksels of achter de oren. Diagnose De diagnose kan vaak gesteld worden op basis van de verschijnselen. Aanvullend onderzoek is meestal niet nodig. Behandeling Berg verdwijnt na enkele weken of maanden langzaam. Behandeling met medicijnen is vaak niet nodig. Wat kunt u zelf doen? Masseer de hoofdhuid van de baby met een beetje babyolie, die laat dit een paar uur intrekken. Borstel daarna de schilfers voorzichtig weg en was het hoofd met babyshampoo. Als de behandeling een paar dagen achter elkaar wordt herhaald is de berg meestal wel onder controle. Neem, als de schilfers niet verdwijnen, contact op met de huisarts. Deze kan bepaalde zalfjes of lotions voorschrijven om de hoofdhuid van de baby mee in te smeren http://www.nursing.nl/tsnu/resources/attachments/download/true/im/false/id/14186/Berg.pdf