veel huilen, weinig slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door bos, 12 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    mijn zoontje van 3 en een halve week is sinds een week erg onrustig...hij heeft vanaf het begin af aan darmkrampjes maar ik heb het idee dat hij sinds vorige week ook last heeft van zuur...
    hij maakt rare geluiden met zijn keel en kreeg vanmiddag gewoon even geen lucht terwijl hij maar bleef slikken (heb het idee dat het omhoog komt maar hij het niet uitspuugt)
    hij heeft overdag vanaf negen uur vanochtend tot negen uur vanavond maar een uur of 3 geslapen in totaal...hij kan uit het niets ineens heel erg gaag huilen/gillen en is dan helemaal overstuur en ontroostbaar...(soms wel 20 minuten achter elkaar en hij gaat er helemaal van zweten en krijgt er tranen van in zijn ogen) ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen want vind het zo zielig voor hem...ik weet dat alle kinderen wel eens last hebben van hun darmen en van spugen maar ik weet gewoon niet zo goed of dit wel normaal is..
    en kunnen darmkrampjes en het zuur ook iets met elkaar te maken hebben?
    ik gebruik al druppels (infacol) al vanaf dat hij een week oud is. ik ben sinds anderhalve week volledig overgegaan op nutriolon omneo voor krampjes en spugen en ik gebruik sinds woensdag twee schepjes johannesbroodpitmeel....en nog heb ik het idee dat het niet beter gaat....
    het is ook niet zo dat hij altijd gelijk na de voeding begint te huilen...soms wel maar soms ook pas tegen de tijd dat hij weer krijgt (Hij krijgt om de 3 uur 130 cc.) 's nachts is hij wel rustig en slaapt hij goed (maar ja hij is ook doodop na een dag weinig slapen)

sorry voor mijn lange verhaal maar weet gewoon even niet meer wat ik ermee moet...is dit normaal of niet...
    er komt geen koemelkallergie voor in de famillie maar zou dit het wel kunnen zijn...

groetjes bianca

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nou een heel verhaal. Allereerst als je een ander soort voeding bent gaan gebruiken heeft dat minimaal 2 weken nodig om er iets over te kunnen zeggen.
    Als jezelf zit te denken aan een verborgen reflux...reflux zonder te spugen..zou je een aantal dingen kunnen uitproberen. Meestal zie je bij een reflux ook overstrekken van de kleine. Hoofd in de nek gooien.
    Geef de fles en zorg dat je zoontje vrij rechtop zit. (desnoods leg je hem "rechtop" tegen kussens aan)
    Voeding indikken met nutriton..doe je al.
    Tijdens en na de voeding goed laten boeren.
    Na de voeding de kleine minimaal een kwartier nog rechtop houden.
    Bed schuin zetten zodat hoofd hoger komt te liggen dan de voeten.
    (bijvoorbeeld boeken onder de poten leggen, of handdoeken onder matras)

Bij mij weten staan krampjes en reflux los van elkaar.

Of dit een reactie op koelmelk is weet ik niet. Vaak zie je dan meer signalen. Dit kan je het beste met het Cb overleggen.

Ilja

Deel Deze Pagina