korte slaapjes onregelmatig

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door danielle2911, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hoi,

mijn zoontje van bijna 6 weken heeft overdag eigenlijk geen slaapritme. Na het flesje van 11:00 valt hij een uurtje in slaap en begint daarna te huilen tot ik zijn speentje weer geef. Dan is hij weer even zoet (ligt rond te kijken of dut weer in). Zo keutelen we aan tot het volgende flesje. Dit gaat eigenlijk de hele dag zo door. Korte slaapjes (ook al ligt hij lekker in zijn bedje). Ook wil hij niet alleen in de box. Zolang ik erbij ben vindt hij het prima, maar zodra ik wegloop is het weer brullen. We missen duidelijk een ritme overdag. Het ritme slapen, verschonen, voeden, spelen krijgen we niet voor elkaar...

groetjes Danielle

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Danielle,

Wil hij ook niet alleen in zijn bed, of is dat alleen maar als hij in de box ligt?

Een slaapcyclus van een baby duurt ongeveer 45 minuten, dus dat kan wel kloppen dat hij na een uurtje wakker wordt.

Hoe laat krijgt hij allemaal voeding, hoeveel, hoeveel weegt hij? Gaat het 's nachts goed?

Groetjes Adrienne

3. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    Hoi Adrienne,

overdag wil hij ook niet te lang alleen in zijn eigen bedje (na 5 a 10 minuten brabbelen gaat hij toch huilen)...
    Hij woog ongeveer 2 weken geleden 3645 gram en krijgt overdag 5 voedingen van Nutrilon Omneo (we zoeken alleen nog de juiste speen, dus dat verloopt nog niet vlekkeloos) en 's nachts meldt hij zich ook nog een keer voor een voeding. Dus 6 voedingen van 135 cc. Hij meldt zich netjes om de 4 uur. De nachten zijn wisselend, de ene nacht moet ik er een paar keer uit om zijn speentje in te doen en te troosten en de andere nacht gaat het iets beter... Soms leggen we hem uiteindelijk bij ons op de kamer in zijn kinderwagen en slaapt hij iets beter... We hebben al een paar keer geprobeerd om hem even te laten huilen, maar dan raakt hij helemaal overstuur.

4. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    Hoi Adrienne,

Hij wil ook in zijn bedje niet te lang alleen liggen (na 5 a 10 minuten brabbelen gaat hij toch huilen...) Hij krijgt 6 voedingen van 135 cc van Nutrilon Omneo (sinds een dag of 5 en we hebben alleen de juiste speen nog niet gevonden, dus dat verloopt niet vlekkeloos) Hij meldt zich netjes om de 4 uur. Hij woog 2 weken geleden 3645 gram.
    De nachten zijn wisselend, de ene keer moet ik er om het half uur uit om een speentje in te doen of te troosten en de andere nacht gaat het iets beter en slaapt hij na zijn voeding wat meer door. Tegen krampjes gebruiken we Cinababy, maar dat werkt maar kort. Hij ligt ook veel te persen en laat windjes. Hij heeft wel elke dag een flinke poepluier maar dat lijkt soms niet zo op te luchten...

5. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Met de voeding lijkt niets mis te gaan. Ook het feit dat hij af en toe wel in zijn eigen bed in slaap valt, is positief. Jullie bewandelen de goede weg door de middenweg te kiezen.

Je zegt ook dat hij geen ritme heeft, maar eigenlijk is dat natuurlijk wel zo, hij eet immers om de vier uur. Alleen in het slaap/waakritme zit geen regelmaat. Op zich is dat niet zo erg, dat komt wel! Het kan natuurlijk wel een beetje aan zijn darmen liggen, dat hij niet zo lang slaapt.

Heb je al eens infacol geprobeerd, dat zorgt ervoor dat de kleine gasbellen zich omvormen tot grote, zodoende kunnen ze het beter kwijt. Het werkt beter dan cynababy. Duurt wel een dag voor het goed gaat werken.

Welke fles heb je al geprobeerd? Wat gaat er niet goed aan de speen? Te snel of te langzaam?

Groetjes Adrienne

6. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    Wat fijn om te horen dat we op de goede (midden)weg zitten :). Ik ga morgen meteen infacol halen en dat proberen. Qua speen is het zoeken naar eentje die niet te snel gaat (hij drinkt best gulzig) en eentje die niet verstopt raakt of waar amper voeding doorheen komt... Ik heb op advies nu nutriton van Nutrilon gehaald om de voeding iets dikker te maken. Het leek wel behangplaksel! Dus nog even zoeken naar de juiste hoeveelheid en de juiste dikte. Best lastig. Ik hoorde dat ik ook speentje 2m+ van Avent daarbij kon gebruiken (we hebben Avent flessen) ook heb ik de gaatjes van speentje 1 al wat groter gemaakt met een naald, maar dat is ook niet ideaal. pfff, best lastig hoor.

7. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Danielle,

De 123 speen is misschien wel handig, dan kun je kijken welke stand het beste bevalt.

Groetjes en succes Adrienne

Deel Deze Pagina