Wij weten het niet meer.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Anomiepje22, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anomiepje22

13 apr 2010
    88
    0
    0
    Hallo,

Ons zoontje van bijna 3 maanden heeft ongeveer sinds anderhalve week dat ie na de fles van 11 uur klaar wakker is.
    Wij hebben hem dan pas weer in slaap om een uur of half 1/1uur.
    Dan komt ie weer voor de fles van 3 uur, En je raad het al dat gaat ook zo.
    We zijn echt doodop van deze nachten.
    We doen hem nu vaak om 10 uur in bad zodat ie lekker hangerig word en dat werkt wel even, totdat ie zijn fles naar binnen heeft gewerkt, dan is die weer klaar wakker!
    Heb je misschien tips voor ons? Want we staan redelijk op instorten.

Alvast bedankt.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Maak je hem wakker voor de fles van 23.00 uur of niet? Hoeveel voedingen krijgt hij en wanneer? Het zou wel handig zijn dat je de laatste avondvoeding vervroegd, zodat je niet zo laat op bed ligt. Maar dan moet ik even iets meer gegevens hebben>

Ik hoor van je...

Adrienne

3. Anomiepje22

13 apr 2010
    88
    0
    0
    Hallo,

Nee hij meld zich zelf ongeveer een half uur/kwartiertje voor de voeding van 11 uur savonds.
    Hij meld zich trouwens 9 van de 10 keer zelf voor elke voedingsbeurt.
    Hij krijgt 6x120 ml met 4 schepjes nutramigen en een half theelepeltje jhbp.
    7.00-11.00-15.00-19.00-23.00-03.00 dat is ons schema.
    Hij weegt trouwens 4000 gram mocht je dat ook willen weten kwa voeding.

Overdag is het dus geen probleem, maar savonds wel.
    Hij heeft dit nooit eerder gehad dat ie zolang wakker is, en opzich is vervroegen misschien een optie.
    Maar hiervoor na de fles van 11 uur, deed ie een boertje en dan lekker slapen. En dan was die er gewoon 03.00 uur weer en dan ging die weer lekker slapen, maar nu ho maar.

Ben benieuwd naar je reactie.

Groetjes

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    hoi hoi,

Als hij 3 maanden is en nu pas 4000 gram weegt, is hij waarschijnlijk veel te vroeg geboren?

Blijkbaar wil hij niet altijd meteen weer slapen, en is de tijd aangebroken dat hij wat vaker wakker zal zijn. Het is alleen vervelend dat hij dit zo laat op de avond doet.

Hij krijgt wel voedng genoeg, maar ik zou toch proberen om de laatste voeding te vervroegen en dan ook wat meer voeding te geven, bijvoorbeeld 150.

Hoe gaat het overdag, slaapt hij heel de dag, of is ie af en toen wakker?

Groetjes Adrienne

5. Anomiepje22

13 apr 2010
    88
    0
    0
    Hallo,

Ja klopt hij is 2 maanden te vroeg geboren.
    Overdag is die ook wel eens wakker maar vaak slaapt ie toch wel weer binnen een half uur.
    Als die al eens klaar wakker is overdag zet ik hem in de wipstoel en wil die heel graag om zich heen zien.
    Maar als die dus bij ons in slaap valt is het goed, zo kan ie wel 4 uren achter elkaar bij ons op schoot of buidelend slapen.
    Zodra we hem er weer in leggen...1 oog open...2 ogen open en onrustig en huilerig.
    Vaak als we hem dus uit de wagen halen en bij ons komt te zitten is die stil.
    Ook laat ik hem wel eens huilen maar dan is het foute boel, en schreeuwt ie nog harder dan normaal.

Nu is die dus alweer een hele tijd klaar wakker en zoekt om zijn speen alsof zijn leven ervan af hangt en lijkt ie echt alweer heel erg honger te hebben terwijl die eigenlijk nu pas om 11 uur zijn voeding weer moet/mag hebben.

Ik zal de fles van 11 uur toch maar op 150 zetten en ben benieuwd.
    We worden nu al moe van de gedachten dat ie pas rond half1 weer slaapt en dan er om 3 uur alweer is. Pffff.

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik ben benieuwd of jullie gewacht hebben met het geven van de fles tot 23.00 uur. Dat zou ik echt niet doen hoor!

Ik hoor het morgen wel!

Groetjes Adrienne

7. Anomiepje22

13 apr 2010
    88
    0
    0
    Hij heeft de fles van 10 uur gehad, 150 ml.
    En nog steeds wakker...

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

hoe laat is hij uiteindelijk gaan slapen?

Groetjes Adrienne

9. Anomiepje22

13 apr 2010
    88
    0
    0
    Hallo,

Hij sliep uiteindelijk tussen 12 uur en kwart over 12. Ook nog best laat als jezelf al heel graag wil slapen.
    Misschien is het een beetje domme vraag...Maar wij hebben nu dus 150 x 5 voor de nacht ... zou daar een half schepje meer bij mogen of word dat dan te zwaar voor hem?
    Hij krijgt nutramigen maar dat vult echt voor geen moer.

10. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Dat is niet verstandig om dat te doen. Mag ik vragen waarom jullie deze voeding zijn gaan gebruiken?

Je zou eens met het CB in overleg kunnen of je niet over mag stappen naar een andere voeding.

Het is een zware weg zo hè? Maar als je merkt dat hij steeds honger heeft, kun je beter eten geven, ook al is het zijn tijd nog niet. Misschien moet je overdag ook wel over op 150. Het kan een groeispurt zijn.

Groetjes Adrienne

11. Anomiepje22

13 apr 2010
    88
    0
    0
    Ja het is best pittig zo ja, maar goed we nemen het maar voor lief.
    Hij zit aan deze voeding omdat de dokters denken dat ie een koemelkallergie heeft.
    Hij reageerde steeds verkeerd op andere voedingen, bloed in zijn ontlasting en veel spugen, dus vandaar.
    Ik zal maar eens gaan overleggen dan want dit schiet niet op natuurlijk met de voeding.

Iniedergeval bedankt voor je reacties.

Groetjes

12. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Oke, ik wens je veel succes en als er nog iets is, dan hoor ik het graag.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina