Mijn dochter is 4 weken en huilt ineens erg veel. Zodra ze de fles krijgt valt ze altijd wel in slaap en na een uur / anderhalf uur wordt ze krijsend wakker en is niet stil te krijgen We dachten eerst dat het kwam dat ze al 2 dagen geen ontlasting gehad had maar net had ze het wel en het is nogsteeds nonstop keihard huilen. Morgen gaan we naar een osteopaat maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen omdat niemand haar stil krijgt.. vind het zo sneu voor dat kleine meisje, ze zit zichzelf volgensmij ook erg in de weg.. Ze is 3 weken te vroeg geboren, misschien dat dat er ook mee te maken heeft? ik weet het allemaal niet zo goed... misschien iemand ervaring mee en heeft tips?
Last van krampjes? Volgens mij is rond 4 weken echt een rot periode waar je even doorheen moet. Er zullen vast genoeg tips komen. Overigens; mijn dochter heeft weken lang vreselijk gekrijst. Op het cb stuurde ze ons direct door naar de huisarts want zelfs die vonden het wel erg. Bleek ze al een hele tijd een verstopping te hebben ondanks dat ze wel gewoon ontlasting had. We kregen een medicijn (naam kwijt) wat we door de fles moesten doen. Hoorde haar gewoon der broek vol poepen toen ze op bed lag. Daarna nooit meer last gehad van het gehuil.
ja krampjes kan evt wel maar ze laat voor mijn idee genoeg lucht door. We gebruiken ook infacol maar zoveel effect heeft het niet lijkt het. aanstaande maandag moet ik naar het cb dus geef ik alles door. wist niet dat ze alsnog verstopt kunnen zitten ondanks ontlasting. kreeg wel beetje vermoeden dat het evt zou kunnen maar eig niet verder overna gedacht dat het daadwerkelijk echt kon.
Bij ons werd het met 4 weken ook erger. Hele dag door huilen en hele dag bij je willen zijn. Sommige momenten ook echt ontroostbaar en overstuur. Heel naar. De piek (qua onrust) schijnt rond 6 weken te zijn en dan wordt het minder. Was hier echt zo!
Heeft ze nog honger? Weet niet of ze de flessen leeg drinkt of te moe is daarvoor? Anders misschien een andere fles/speen? Of heeft ze last van voeding dat omhoog komt? Zo ja, de reflux leefregels toepassen? Ons dochtertje had verborgen reflux en de klachten daarvan begonnen ook toen ze een week of 4 was.
Wat vervelend voor je zeg! heeft het niet met regeldagen misschien te maken? Ik gebruikte ook infacol bij mijn dochter toen ze die leeftijd was, maar ze kreeg er juist buikpijn en verstopping van. Na een weekje zijn wij ermee gestopt en ging het veel beter! Misschien als het toch weinig uitpakt eens proberen? Succes!
Honger? Wij dachten rond 2 wk dat ze krampen had alles geprobeerd om hasr te helpen was het gewoon honger. Ze kwam in de avond snel op elkaar dus wij dachten dat kan niet je hebt net gehad. Maar het was dus gewoon honger.
we hebben het idee dat ze idd nog honger heeft. ze drinkt netjes al haar flessen leeg (110cc krijgt ze) we hebben een difrax fles met de kleinste speen. Ik begreep er wel uit dat nutrilon forte is voor hongerige baby's? of heb ik dat verkeerd begrepen. Anders kan Ik aan het cb vragen volgende week of Ik die mag gebruiken als het daadwerkelijk honger is. Ze spuugt weinig tot niet. af en toe mondje terug maar meer niet.
Mijn vader denkt ook dat het door de infacol komt. toevallig dat ik nu lees dat jij daar ook problemen mee had. zelf nier eens bij stilgestaan! dus kan goed wezen! we stoppen er dan ook per direct mee miss scheelt het. Kan ook regeldagen zijn maar is zo vervelend dat ik niet zo goed weet wanneer ze dat nou heeft haha dus kan er weinig mee
Trekt ze haar beentjes op, of overstrekt ze zich? Het eerste geval is eerder krampen, het tweede eerder reflux. En ook: hoe lang duurt een fles?
ze doet alles haha. benen optrekken, strekken, relaxt hangend. En ze doet vooral overtrekken met dr nek. als ze wel gewoon is rustig is dan tilt ze heel haar hoofdje op alsof ze alles wil zien en horen. fles doet ze 10/15 min over. ook wel is is langer
Tien minuten is echt te kort. Veel kans dat nog niet aan haar zuigbehoefte voldaan is. Probeer ook haar minstens een half uur rechtop te houden na een voeding en haar bedje, box en verzorgingskussen flink schuin te zetten en kijk of dat helpt.
Tja, fijn dat iemand dat bewezen heeft, maar hier was er wel degelijk een groot verschil tussen plat liggen en rechtop.
Ik zou haar dan nog eens 30cc geven, kijken of dat helpt. Forte voeding (inderdaad Nutrilon Forte bijvoorbeeld) zou ook kunnen maar daarover hoor ik wisselende ervaringen. En ik zou niet teveel met soorten voeding wisselen (zorgt ook weer voor krampjes enzo). In plaats van Infacol kun je ook eens Sab Simplex proberen, online te verkrijgen bij een Duitse apotheek. Werkt voor sommige baby's beter dan Infacol. Wat je ook nog zou kunnen proberen is de fles van Dr Brown, bij ons kreeg hij standaard na een Difrax fles krampen en bij Dr Brown nergens last van. Moet wel zeggen dat dit vaak direct na de voeding was.
Dat hangt toch echt af van wat er precies met een kindje aan de hand is. Bij een milde vorm van reflux (waar veel kindjes last van hebben) zijn het hanteren van de leefregels (waar bedje schuin en kindje rechtop houden ook onderdeel van zijn) vaak voldoende om de klachten te laten verminderen. Jouw uitspraak is te zwart/wit. Wie heeft dat "bewezen" trouwens? En ts, het is inderdaad belangrijk om een voeding echt langer te laten duren. Het is makkelijk om zuigbehoefte voor honger aan te zien. En te veel voeding kan ook weer voor krampjes zorgen. 15-20 minuten is wenselijk.
ik ben vanmorgen bij een osteopaat geweest en zij raadde mij ook idd sab simplex aan. verkopen ze dat niet bij de apotheek in nl? Ik heb zojuist ook een Dr Brown fles gekocht en ga hem zo gebruiken dus ben benieuwd. Vanaf de geboorte nutrilon standaard gebruikt en ik ga zelf ook echt niet experimenten met voeding. Dus met dat soort dingen vraag ik het eerst na bij cb
Ze heeft net 15 min over de fles gedaan. heb het getimed zodat ik het zelf ook zeker wist. eerste keer met de dr Brown fles!
Hier ook een ervaringsdeskundige.. Zoon is nu 14 weken maar heeft tot 7 weken zoveel gehuild (zeg gerust: gekrijst) dat we niet anders meer konden dan hem op laten nemen. Hij blijkt gelukkig niks te mankeren maar gewoon heel pittig te zijn en veeeel behoefte aan rust en structuur te hebben. Wat natuurlijk niet betekent dat dit bij jouw baby ook de reden is van het huilen. Wat ik er wel mee wilde zeggen is dat ik op zou passen met allerlei middeltjes en voedingen proberen. Daar heb ik mezelf en baby onnodige extra onrust mee bezorgd, maar je wilt zo graag een simpele oplossing. Ik heb echt van Infacol, Pepti voeding en maagzuurremmers alles geprobeerd op advies van consultatiebureau en huisarts en uiteindelijk is hij veel beter in z'n vel gaan zitten toen hij in het ziekenhuis gewoon normale voeding (zelfs stuk kleinere hoeveelheid dan thuis) kreeg. Nogmaals, misschien heeft het bij jouw baby wel een duidelijke reden aan voeding gerelateerd maar ik zou echt oppassen met teveel experimenteren! Probeer wel bijv een arts te vinden die je serieus neemt als het cb dit niet doet. En ik vond een draagdoek ook een gouden tip! Zo'n tricot geval is nog makkelijk te knopen ook