Afwachten of inbakeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elsbeth82, 31 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsbeth82

Elsbeth82 Actief lid

1 dec 2013
    116
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dochter van bijna 6 wk slaapt de laatste paar weken moeizaam. Hoort er uiteraard bij maar nu ze alle 3 de overdag slaapjes alleen inde draagdoek slaapt, wordt ik er soms een beetje moedeloos van... Als ze goed diep slaapt, leg ik haar nog wel eens weg maar over het algemeen wordt ze dan weer snel wakker.
    Ik zit te twijfelen of ik haar toch in haar eigen bed Ga inbakeren met de gordijnen dicht... Of toch deze fase afwachten en accepteren dat ze alleen in de draagzak slaapt?

2. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Ik zou gaan inbakeren (of Puckababy gebruiken).
    Proberen kan altijd. Kan geen kwaad toch?!

Ik ben trouwens niet zo van het dragen, dus misschien denk ik er wat makkelijk over...

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ben ik ook heel snel gaan inbakeren en al vlot erna de gordijnen ook gaan sluiten e.d.
    Vond dat altijd al maar gek, ik slaap zelf ook echt niet als het licht is in de kamer, ons zoontje dus ook niet.
    Het moest echt pik donker zijn, dus ook snel een verduisterend rolgordijn aangeschaft en toen sliep hij al een stuk beter. Hij kwam in elk geval zelf in slaap, wat hem eerder alleen maar lukte als hij zich met z'n hoofdje in mijn elleboogplooi begroef.
    Inbakeren hebben we hier ook een poosje gedaan, gaf hier in eerste instantie veel rust. Later weer onrust en zijn we hem op de buik gaan leggen, toen ging hij pas echt beter slapen.

4. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Ik zou ook gaan inbakeren, maar dat komt ook omdat wij er goede ervaringen mee hebben gehad denk ik. Ons zoontje maaide ook erg mijn zijn armpjes waardoor hij zichzelf wakker maakte.

5. Elsbeth82

Elsbeth82 Actief lid

1 dec 2013
    116
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb gewoon niet zo'n 'zin' in een strijd dat ze boven in haar bed moet slapen.. Met mijn zoon ook gehad en werd gek van dat heen en weer lopen, hij sliep maar 45 min en daarna altijd vermoeid wakker en veel drinken...
    In de draagdoek slaapt ze binnen no time en uren achter elkaar.. Denk dat ze graag veel bij ons is in deze fase. Maar soms helemaal je handen vrij is ook wel prettig ;)
    Misschien toch het inbakeren boven proberen...

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Als ze in de draagdoek heerlijk slaapt, en jij vindt het prima, waarom dan veranderen. Zeker als ze de nachten wel goed slaapt.

Als je het zelf graag anders wilt, dan is inbakeren een optie. Dan heeft ze wel de geborgenheid die ze ook in de doek heeft.

Je zou ook buikslapen kunnen proberen. Dat wil ook nog wel eens werken, omdat ze dan ook wat druk op het buikje heeft, net als in de doek.

Voordeel van de doek is dat je gewoon weg kunt wanneer je wilt en je dus niet zo gebonden bent aan huis.

7. Elsbeth82

Elsbeth82 Actief lid

1 dec 2013
    116
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind het op zich prima dat ze in de draagzak slaapt maar soms wil ik ook wel even helemaal mijn handen vrij...
    Buikslapen nog niet geprobeerd. Is dat niet gevaarlijk en hoe zie ik dat ze dat fijn vindt (afgezien dat ze in slaap valt ;) )

8. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Inbakeren en ik deed bij mijn dochter ook de gordijnen wat dicht overdag

9. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Hier hadden we bij de eerste ook zo'n gedoe met slapen na 45 min. Huilend wakker en niet stil te krijgen! Bij onze tweede helemaal geen last van (hij ligt net als haar in een Puckababy). Dus het hoeft niet weer zo te gaan...probeer het gewoon eens een paar dagen, bevalt of werkt het niet dan stop je haar toch gewoon weer in de draagdoek?

10. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Ze hebben ook een slaapritme van 45 min
    Ik heb bij de eerste het orincipe van babys in droomitme uitgevoerd en dat werkte!

De cyclus van slaap is dus 45 min. Rond 35/40 min beginnen ze wakker te worden. Het boek baby in droomritme gaf aan dan wat te doen

Aai over hetnhoofdje hand op buikje, evt wel tenrusten zeggen en evt muziekje weer aan te zetten. Dit is kort en bondig. Precieze uitwerking zou je ff moeten lezen

11. Elsbeth82

Elsbeth82 Actief lid

1 dec 2013
    116
    3
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag 2x dochter op haar buik gelegd. Binnen no time vertrokken, nauwelijks speen nodig, niet spugen en geen onrust! Super fijn!

Klopt, ik weet dat baby's een slaapcyclus hebben van 45 min. Alleen mijn zoon kreeg ik met geen mogelijkheid meer terug in slaap...
    Bij dochter lijkt dit geen probleem te zijn.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wat fijn! Ik vond het eerst ook eng en vond hem nog zo klein, maar vanaf 3 weken deed ik het overdag al als ik erbij was.
    Vanaf 8 weken dus altijd en we kregen zoveel meer rust en hij veel meer slaap waardoor hij beter in z'n vel zat en het voor ons allemaal leuker werd.
    Hopelijk is dit de oplossing!

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Fijn dat het op de buik goed is gegaan. Misschien dat dit de oplossing kan zijn!

Deel Deze Pagina