Mijn zoon is nu net 8 maanden oud. Als ik hem vergelijk met andere kindjes van zijn leeftijd, slaapt hij behoorlijk weinig. Hij slaapt namelijk maar 30 a 40 minuten in de ochtend en 30 a 40 minuten in de middag. Overdag slaapt hij dus in totaal maar een uurtje a anderhalf. 's avonds slaapt hij van 19:30 tot 06:30 / 07:00. Vaak valt hij ook pas om 20:00/20:30 in slaap. 's nachts slaapt hij dus zo'n 11 uur. maar tussendoor is hij 's nachts ook nog wel een keer of 4 wakker, maar dan slaapt hij meestal wel weer snel in, dus dat lijkt mij nog vrij normaal. Maar hij slaapt over een hele dag dus maar zo'n 12 uur. Hij is verder heel gezellig hoor, totaal niet moe. Het is ook een behoorlijk druk en ondernemend mannetje. Hij ging bijvoorbeeld al staan toen hij net 7 maanden oud was en doet nu stapjes rond de tafel. Eigenlijk sliep hij nooit echt veel. Familie zei toen dat hij wel veel zou gaan slapen als hij eenmaal zou gaan kruipen en leren lopen. Nou.., niet dus. haha Zijn er hier moeders die dit herkennen?
Ja hoor. Mijn dochter was trouwens ook zo Hij slaapt meestal 's nachts van half negen tot half zeven, met dan nog minstens één nachtvoeding en meestal nog een extra keertje wakker. Overdag is twee, soms drie keer een slaapje van ongeveer 40 minuten. That's it. Keerzijde is dan inderdaad dat hij, net zoals zijn zus, bijzonder voor is motorisch gezien. Veel tijd om te oefenen, I guess
Ik herken het ook wel. Ik heb er laatst ook een topic over geopend. Alleen als verschil dat mijn zoontje eerst wel meer/langer sliep. Hier is het probleem vooral dat hij niet in slaap kan/wil vallen terwijl hij wel erg moe is. Hij heeft maandenlang prima zelf in slaap kunnen vallen. Maar nu is het huilen als hij in bed wordt gelegd. Hierdoor komt hij vaak maar op 1 slaapje uit en dus ongeveer op net zoveel slaap als jouw zoontje. Maar ik begrijp dat jouw zoontje er prima mee uit de voeten kan? Dan lijkt het me geen probleem!
Hier precies hetzelfde en dat is nu ook nog steeds zo, tijden die aangegeven worden zijn vaak gemiddelde, dus die van ons wijken daar gewoon wat van af
Hier nog wat extremer, nu 13 maanden met 1-2 slaapjes overdag (meestal 1 van anderhalf uur) en 's avonds pas weer moe en toe aan zijn bed rond 22.00 uur. Als we hem er eerder inleggen blijft het huilen, opstaan etc en raakt hij helemaal overprikkeld. We hebben maar geaccepteerd dat we een weinig-slaper hebben.
woow.. Ik ga zelf altijd al om 21:30 naar bed. Ik heb altijd al veel slaap nodig gehad. Hoop dus niet dat het bij ons ook die kant op gaat! Ach ja, we zien het wel
Gisteren had mijn zoontje nauwelijks geslapen bij de onthaalmoeder, dus ik dacht dat ik eigenlijk wel een mooie nacht tegemoet ging.. Niet dus... Om vier uur was hij klaarwakker. Gezellig. Zit nu al te suffen op het werk
Jammer is dat dan he. Je vraagt je ook af hoe je kindje het redt op zo weinig slaap. Hoe oud is jouw zoon Shakes?
Ja hoor heel herkenbaar! Dochter is inmiddels ruim 2,5 jaar maar heeft vooral toen ze heel jong was niet zo veel geslapen. Toen we eenmaal een beetje ritme hadden zat ze meteen op 1 slaapje van zo'n 1,5 uur en sliep ze snachts meestal 11 uurtjes. Dit is altijd zo gebleven. Als ze er zelf vrolijk onder zijn is er niets mis mee toch?
Mijn zoontje is nu 4 maand, en slaapt ook "weinig" Smorgens tussen 07.00 en 07.30 word hij wakker. Dan valt hij met goed geluk tussen 09.30 en 10.30 even in slaap. En dan met goed geluk tussen 14.00 en 15.00. En dan pas om 21.30 weer. Heel soms tussen 17.00 en 18.00 nog. Ik beschouw het maar als normaal voor hem.
Vandaag over de hele dag 40 minuten. Pff... Maar het is veel te weinig voor hem. De hele dag door knalrode wangen en ontevreden. Maar slapen is toch iets wat ze zelf moeten regelen he...
Nou, dat is nu ook weer niet waar. Mijn beide kinderen wiegde ik als het echt te gortig werd door te gaan wandelen of met de auto te gaan rijden. Of in de draagdoek. Of bij mij op schoot. Maar mijn zoon heeft gewoon geen behoefte aan meer, dat is iets anders.
Ik heb vandaag met hem in de auto gezeten, met hem rondgelopen en hij heeft in de wandelwagen gezeten. Oh en natuurlijk in zijn bed. Kansen genoeg geboden lijkt me. Maar hij zal ze dan zelf moeten grijpen.
ach, sneu hoor voor dat mannetje dat hij zich zo moeilijk over kan geven aan de slaap. mijn zoon valt overdag ook niet zelf in slaap in bed, maar ik doe hem dan altijd even in de draagzak, dan is hij binnen een minuut vertrokken en kan ik hem zo overleggen. Of ik ga ff wandelen met de wagen, dan slaapt hij ook zo. maar ik lees dat dat bij jou niet werkt. lastig hoor. ook voor jou. Op een gegeven moment weet je dan ook niet meer wat je doen moet lijkt mij.. Hier is hij ondanks het weinige slapen heel vrolijk en oogt helemaal niet moe. Hij heeft meer slaap blijkbaar niet nodig.
Mijn jongste had dat ook. Vanaf ongeveer 10 maanden slaapt ze 1x per dag. In het begin ongeveer 45 minuten. Nu is ze 14 maanden en moet ik haar na 2,5 uur wakker maken. Dus het kan nog omslaan.
Ja, het is ook van de een op de ander dag ontstaan. Hij kon altijd prima alleen in slaap vallen. Dus ik hoop allemaal dat het een sprongetje is... Maar daar geloof ik steeds minder in. Moe is hij in ieder geval, dus genoeg heeft hij er niet aan. We blijven duimen!
Ik heb het lang gewoon 'gedragen', maar vandaag is echt een dieptepunt. Ik zit hier op het werk te suffen... Weer een hele nacht af en aan wakker gemaakt door zoon... Ik kan al lang niet meer van een fase spraken, maar verdorie, het breekt me stilaan op ....