een raam hoor je echt wel. hier hebben ze 2 jaar geleden het raam van onze voordeur ingegooid. nou wij stonden in een flits naast ons bed en beneden. waarschijnlijk was dat ook een inbraakpoging. heeft heel lang geduurd voordat we weer normaal konden slapen. hier ook die magneetdingen gehad, maar ook hier kieperden ze steeds naar beneden. een ramp dus. Hier gaat gewoon alles op slot. gordijnen in de woonkamer dicht. en de voordeur en achterdeur staat altijd iets strategisch dat het herrie maakt. (bijv. de loopauto van de jongens achter de voordeur) Ook zitten de traphekjes boven allemaal dicht. dus voordat ze boven zijn heb je ze echt wel gehoord. (je slaapt er toch op) maar neemt nog je gevoel niet weg hoor. paar maanden terug scheen er iemand door onze poort geloerd te hebben (hoorden we van de achterburen) dan slaap je toch weer slecht. gelukkig hebben wij beneden nog een bakbeest van een tv staan. en de rest van de wijk heeft mooie flatscreens. dus lijkt me toch dat ze eerder een huis pakken waar mooiere dingen staan.
Pfff hier de woonplaats is het de laatste tijd ook goed raak. Er wordt ontzettend veel ingebroken. En weet je wat het allerergste is, ze zijn allemaal nieuwe wegen aan het maken hier in het dorp. Tegenover ons hebben we een veldje, en daar is nu de opslag. Stenen die zo los overal liggen, er is niks afgezet. Vorige week waren er een paar jongen stenen tegen de bouwkeet aan het gooien. Ik ben nu dus ook af en toe flink bang. Aankomende zaterdag moet mijn man naar een feestje, dus ben dan alleen thuis. Ik durf ook nooit naar bed als hij weggaat.
Kan niet 1 zin qouten?? Nouja in ieder geval dat van iets voor de deur zetten wat lawaai maakt...goeie tip!! thx Hier ook altijd traphekjes dicht en die gaan niet makkelijk open (maakt herrie als je ze open doet) daarnaast heb ik alluminium traptrede op de trap, die kraken behoorlijk. Als ze boven zijn, wacht ik ze op met een knuppel en pepperspray
Enige maanden terug waren in een straat verderop ook wat inbraken geweest , toen kregen we tips van de politie hoe in braak te voorkomen. En de politie ging extra surviëren. Hebben ze dat niet bij jullie gedaan? Zoiezo informatie over dat er inbrekers actief zijn?
Ik snap het nut van een smsje ook niet hoor. Als diegene je om 8 uur smorgens smst, en jij bent om 3 uur snachts bewusteloos geslagen / vermoord / weet ik veel wat door een inbreker.. Vrij zinloos lijkt me Je smst dan natuurlijk niet terug, maar als diegene dan bij je komt kijken is het toch al veel te laat?
Dat doe ik als ik alleen moet slapen, dan slapen de honden op de overloop, zodra ze wat horen, staan ze bij de voordeur! Nou inbreker kan best binnenkomen, maar of ie ook weer naar buiten komt, ehm dat denk ik niet hihihi
Ik doe altijd de deuren op slot, ramen dicht, in het donker brand er een lamp in de achteruin en voortuin. Licht schrikt af!
Licht hebben we bij de voordeur, en aan de achterkant van ons huis staat een straatlantaarn. Helaas hebben we nog wel veel hoge coniferen, maar die gaan volgens jaar eruit. Een hond is niks voor mij, wij zijn daarvoor te vaak weg, en ben geen hondenmens En sowieso, als ze echt willen dan schakelen ze je hond ook wel uit. Bij mijn oom in Zuid-Afrika worden waak honden vaak vergiftigd. En waar je woont maakt ook niks meer uit, wij wonen in een plaatstje in noord Groningen, en daar wordt dus net zo hard ingebroken als in de randstad.
O misschien hoor je het ook wel, maar ze doen het echt. Dat zeiden ze van de inbraakpreventie. en het maakt ook niet uit hoe groot of klein het raam is. Binnen zijn ze zo, wat voor een maatregelen je ook treft.