Veel kinderen lopen op te kleine schoenen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ahava, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Zeker weten of kinderschoenen passen!

Ik kwam bovenstaande site tegen.
    Ik wist niet dat je 12 tot 17 mm aan mag houden.
    Had nieuwe schoenen voor onze jongste gekocht, maar twijfelde of deze niet iets te groot waren, maar nee dus...

Letten jullie hierop?

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja ik let er zeker op...ik zie vaak al aan de lengte van een kind dat de schoenmaat die ze aan hebben veeeeel te klein is. Ze moeten echt ruimte hebben om te kunnen groeien. Ik trek ook regelmatig de binnenzool uit de schoenen van mijn kinderen om aan de teenafdruk te kunnen zien hoe de status is....en het gaat altijd sneller dan je denkt!

Een centimeter of meer groeiruimte is echt geen gek idee...

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik houd het ook in de gaten. Laat het altijd even opmeten als ik twijfel.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Met 17 mm ruimte zijn het hier net clowns...de jongste zeker. Ik houd dus ongeveer een cm aan voor nieuwe schoenen. Voor ballerina's en sandalen liever iets minder dan iets meer, anders sluiten ze helemaal niet meer aan en dat lijkt me ook niet goed.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik let er ook op.

Vind het wel opmerkelijk trouwens want ik zie in mn omgeving vaak juist het tegenovergestelde. Dat schoenen op de groei worden gekocht (en dan bedoel ik echt op de groei) dat zijn dus idd net clowns. Onder het mom van "dan doen ze er wat langer mee". Ja leuk maar daar heeft je kind dus geen enkele steun in.

6. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad, is ook mijn ervaring.

Wij laten de voeten altijd doormeten bij de schoenspeciaalzaak, met de mededeling dat de schoen niet het heel seizoen mee hoeft te gaan. Want dan krijg inderdaad schoenen die bijna 2cm te groot zijn zodat het over 4 maanden nog past.
    Vind ik totaal niet aansluiten en het kind loopt dan constant de tenen te krommen om de grip te houden.

7. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Ik loop soms in de stad en zie dan leuke schoenen. Zonder dat de kinderen mee zijn. Ik heb altijd een afgeknipt rietje van de maat van de voeten van de kinderen bij me. Zo kun je het rietje in de schoen leggen en kijken hoeveel ruimte er nog over is.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hoor ik ook regelmatig inderdaad

Vaak ook dure schoenen trouwens.. "want goede schoenen zijn altkjd ZO duur!"
    Nouja.. Dan maar wat minder dure schoenen die wel passen.
    Dat lijkt me niet per definitie slechter.
    (je moet natuurlijk wel kijken wat je koopt... Maar Dat zou met dure schoenen OOK moeten. )

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik gebruik nog wel eens een inlegzooltje voor ze als ik over de maat twijfel en de ene maat nog net past en de volgende maat net wat aan de ruime kant is. Scheelt weer een halve maat en na een tijdje haal ik dat inlegzooltje er uit. Ik heb van die badstoffen zooltjes, kun je ook in de wasmachine doen.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, ik let daar wel op. Mij is verteld, de eerste keer dat ik schoenen ging kopen voor Eva en haar voetjes gemeten werden, dat ik altijd minimaal 1 cm speling moest hebben. In feite komt het erop neer dat we dus altijd 1 maat groter kopen (gemeten voetmaat 20, schoenmaat 21).

11. tuc

tuc Niet meer actief

Handig idee maar werkt dat in de breedte dan ook...mijn dochter heeft nl smalle voeten dus die moet ook smalle schoenen hebben.

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hoe kun je nu aan de lengte van een kind zien of zijn schoenen passen??? Mijn zoon heeft een schoenmaat die aardig klopt voor zijn leeftijd, maar hij is heel erg lang. Zijn neefje is een half jaar ouder, is veel kleiner en heeft grotere voeten, zegt dus helemaal niets. Dat papa bijna 2 meter is en slechts schoenmaat 42/43 heeft zegt veel meer.
    En nee, de schoenen van zoon passen prima. Aangezien zoon niet praat, gaan we regelmatig naar een speciaalzaak om zijn voeten op te laten meten.

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113

ik vind dit eigenlijk heel raar, je ziet dan toch helemaal niet hoe de schoen zit en aansluit bij je kind?
    of zie jij aan de schoen hoe hij zit bij je kind? dat zou erg knap zijn.
    ik ben eigenlijk van mening dat je kinderschoenen altijd goed moet passen voordat je weet of het iets is of niet, zowel in de breedte als in de lengte.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat ik gehoord heb bij onze schoenwinkel is een centimeter ruimte en hier let ik ook op

15. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochter past tot nu toe maar 1 merk en model enkellaarsjes en hoge sneakers [Freaks]. Als ik deze tegenkom in het juiste model hoef ik haar niet bij te hebben.

Als ik haar meeneem komt het erop neer dat we het hele assortiment passen en aanmeten en uiteindelijk toch weer met hetzelfde model naar huis gaan. Alleen dan net in een andere kleur

16. Storm

Storm Niet meer actief

Ik let daar inderdaad altijd op. Check ook regelmatig of de schoenen nog goed zitten en of er nog enigszins iets van ruimte is.

17. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik jaag mijn zoon altijd op een holletje de schoenenzaak door. Als hij er lekker op kan rennen zitten ze lekker, struikelt hij of loopt hij raar dan zijn de schoenen niet geschikt. Hij heeft overigens extreem brede voeten dus schoenen kopen is echt een crime. Als de schoenen te smal zijn geeft hij dat gelukkig zelf heel goed aan en de lengte laat ik altijd even opmeten.

18. megacarls

megacarls Niet meer actief

Als ik nieuwe schoenen koop steek ik er altijd een vinger achter. Dat moet passen en dan zijn ze goed Trucje wat mij verteld is.
    Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het later niet meer zo controleer maar ze is niet heel zuinig op haar schoenen (klimmen, klauteren, kapotte neuzen binnen no time) dat ze regelmatig aan nieuwe toe is.

19. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Edit: Sorry, zag nu pas dat dit in Schoolkinderen en pubers staat ;)

20. penseel

penseel Niet meer actief

Maak niet uit ook zij hebben schoenen nodig hihi.

Ik neem ze gewoon mee en passen in de winkel ik kijk of er niet te veel ruimte bij de tenen zit en mijn kinderen zijn goed in staat om te vertellen of hun schoen ( lekker zit) ze krijgen niet de duurste schoenen. Tussen de 20 en 30 euro in. Dochter vaker schoenen er bij maar dat is een meisje dus heeft ook slippers of platte in stap schoentjes voor net.

Zoon heeft standaard gympen gewoon normale schoenen.

Deel Deze Pagina