Grote bult in hals. Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door kristalhelder, 22 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hoi hoi,

Op 10 februari ontdekte ik in de hals van mijn zoontje een gigantische bult. De huisarts stuurde hem gelijk door naar de kinderarts. Het ging om lymfeklieren en omdat mijn zoontje verder geen klachten had moesten we een week afwachten. Een week later was er niets veranderd en moest er bloed geprikt worden en een echo worden gemaakt. Weer gingen er twee weken overheen en de bult werd wel ietsje minder, maar bleef aanwezig. De uitslagen van het bloed vertelden dat mijn zoontje in het verleden pfeiffer heeft gehad en hij had een streptokokkeninfectie. Er werden nog wat kweekjes van neus en keel afgenomen en weer een week wachten. De kweek duidde op een fikse keelontsteking met streptokokken terwijl er in zijn keel niks te zien was. Hij kreeg een abkuur voorgeschreven. Voor die kuur was hij echt niet ziek, afgezien van geel/groen snot...tijdens de kuur veranderde dat. Hij kreeg hoge koorts. De kinderarts deed dat af als een virusje wat tussendoor fietste. De koorts ging weg, maar kwam dag later terug. Ook kwam er weer geel snot uit zijn neusje.

Ik ben naar de huisarts gegaan en heb een verwijzing naar de KNO arts gevraagd en gekregen. Daar zijn we vrijdag geweest. Meneer keek in oren en keel en gaf aan dat hij eerst wilde kijken of de snotneus niet kwam van een allergie. Dat zoontjes keel rood was vond hij niet boeiend en naar de neusamandel kijken vond hij voor nu niet nodig *lees:wachtkamer zat stampvol en hij had haast.* Zoontje moest maar weer bloed prikken voor allergietest en hij schreef een neusspray voor. Die neusspray is speciaal voor allergieën en is op basis van hormonen. En dat stuit mij tegen de borst. Ik heb niet het idee dat het om een allergie gaat en de uitslag van het bloed is er niet. Ik moest het maar vier weken testen! Die spray kan ervoor zorgen dat de groei geremd wordt. Mijn zoontje is met bijna 6 en 1 meter 9 al een kleintje dus dat wil ik gewoon echt voorkomen. Verder keek ik vandaag in zijn keel en zag alweer ontstoken amandelen...waar hij overigens geen pijn aan heeft.

Wat zouden jullie doen?

Bijgevoegde bestanden:

2. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou zsm een second opinium aanvragen. Via je zorgverzekeraar kan dit vaak heel snel! sterkte! Het is inderdaad een hele flinke zwelling!

3. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Andere kinderarts vragen ziet er niet fijn uit.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik zou ook om een second opinion vragen!

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zeker een second opinion vragen.

Deel Deze Pagina