veel kleingeld, wat moet ik ermee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lara1978, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hier nemen genoeg winkels t aan.
    Ik mik al jaren mn kleingeld in n pot, heb n hekel aan die berg kleingeld in mn beurs.
    Als mn pot vol is breng ik t naar n winkel. toch al gauw zo'n 250 euro.
    Ik tel t en breng t gescheiden naar n winkel (meestal dierenwinkel hier). Ze kennen me daar onderhand wel, koop er al jaren mn dierenspullen. Ze tellen t dan niet eens na. Geven me gewoon wat ik zeg dat t is.

En bij de rabobank kost t idd niks om in te leveren.
    Ik vind de ing/postbank toch al raar dat je overal extra voor moet betalen. Belachelijk toch, ze mogen blij zijn dat je voor hun kiest zodat hun met jou geld kunnen werken.
    Voor mij dus geen ing.

2. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zie dat je een klein kindje hebt.
    Waarom open je geen extra spaarrekening voor je kindje bij de Rabobank?
    Kost niks, hij/zij krijgt een leuk cadeautje en je kunt er altijd gratis je kleingeld opstorten :D

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier is de C1000 er blij mee en de Action ook

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Als wij naar de frituur gaan betaal ik heel vaak met mijn kleingeld... zij happy, ik ook. Anders geef ik het gewoon uit of wissel ik het in de Lidl of Aldi, daar maken ze er geen probleem van.

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Vraag gewoon eens in je familie/vriendenkring rond of iemand bij de rabo zit.
    Zo ja, dan kan je vragen of diegene het even wil storten en dan overmaken naar jou.
    Ik doe het voor meerdere mensen zo (allemaal bij de postbank...)

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    open een rekening voor je zoontje bij rabobank en gebruik dat als zijn eerste storting!!

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik gebruik mijn muntjes als ik ga winkelen. Vooral voor de kleinere uitgaven durf ik al dat klein grut te gebruiken :D Onlangs had ik een kaartje in de bus dat onvoldoende gefrankeerd was. Ben ik met mijn koperen muntjes (1, 2 en 5 cent) naar het postkantoor getrokken. Zij kunnen het daar goed gebruiken!

Sommige winkels zijn niet zo blij met zoveel kleingeld, maar ik denk toch dat ze het moeten aannemen. Dat doe ik op mijn werk ook. Geld is geld.

Er zijn ook winkels die aan de kassa zo'n briefje hebben hangen met: 'munten van ... gevraagd'. Hier is dat vooral Kruidvat omdat hier veel kleinere aankopen worden gedaan.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

jee wat een gezeur van die ing zeg..

Ik zou het inderdaad lekker door iemand die een abn of rabo rekening heeft laten storten en dan overboeken en ik zou dan dus al helemaal klaar zijn met die bank.
    Mijn man is nu ook overgestapt van rabo naar abn omdat je bij de rabo alleen bij je eigen filiaal aan de balie meer als 250 euro op mag nemen. belachelijk, het is de zelfde bank en jou rekening met pas en legitimatie en persoon zelf !! en nog mag je niet meer als 250 euro opnemen in een ander filiaal als degene waar je je rekening hebt aangesloten.. dat betekend dat wij elke keer 20 km zouden moeten rijden!! van de zotte en daarnaast als we iets grootst gaan kopen met veel geld over straat moeten.

9. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Dit doe ik ook altijd lekker makkelijk en kost je ook geen geld :D

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wist niet eens dat jer ervoor moest betalen. Belachelijk zeg!

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Kado geven!

Kook het geld even in water. (Bacterieen doden)

Neem een paar grote plakken (goedkope) chocolade. Smelten. Een deel in een leeg boterbakje gieten, beetje laten afkoelen zodat het weer smeuiig wordt. Geld erin en aftoppen met de rest van de gesmolten chocolade. Even in de koelkast en als het helemaal hard is, het boterbakje eraf halen. Strik erom.

Een leuk ludiek kado voor iemand die van chocolade houdt.

Hetzelfde geintje is uit te halen door het in te vriezen, maar hou dan wel rekening met de 'reistijd' van het kado. Leuk voor de buren dus.

In een plastic spaarvarken en je hebt een leuk huwlijkskado.

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier bij onze aldi..willen ze al het klein geld wel hebben...laats ook nog gedaan

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Inderdaad, daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt voor de tip, ga ik zeker onthouden! ;)

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier bij de supermarkt zijn ze er ook altijd blij mee.

Deel Deze Pagina