Het is misschien nog een beetje vroeg, maar na mijn zwangerschapsverlof moet ik (helaas) weer 32 uur gaan werken verdeeld over 4 dagen. Ik ga dus erg veel kolven. Welke kolf raden jullie mij aan en waarom??
Ik zou iig een electrische kopen, dan haal je er meer uit zeg maar ;p maar ik heb geen idee welke dan het beste is.. is voor iedereen verschillend denk ik. Ik wil zelf ook (als de bv een beetje lukt met 2 kids) een electrische aanschaffen (en zo'n dubbele dan).
Ik heb een dubbele electrische kolf, de freestyle van medela en ben er erg tevreden over. Het is wel een uitgave, maar hij is klein, makkelijk mee te nemen dus en werkt op accu, dus geen stopcontact nodig. Heb ook de ameda geprobeerd, maar dat vond ik helemaal niks persoonlijk.
Ik werk straks ook weer 32 uur, destijds met zoon ook. Ik kolf met 2 handkolven van Avent en heb daarmee het snelst het meeste melk. Is ook nog eens veel kleiner en lichter dan elektrisch. Ik vrees dat het voor iedereen verschillend is en dus moeilijk tips geven...
Ik werk altijd 8 dagen achter elkaar en moet dan ook veel kolven. Ik heb de Avent Isis Iq Uno en bevalt mij erg goed!
Ik heb een enkele electrische kolf maar had liever een dubbele gehad om de tijd dat je er mee zoet bent te beperken. Werk 3 dagen en ik kolf per dag minder dan zoon drinkt (of eigenlijk verspilt...) dus moet op de niet-werk dagen ook nog bijkolven om voldoende af te leveren op het KDV... Soms kun je bij een borstvoedingswinkel/centrum ook huren om te kijken wat je fijn vindt omdat dat echt per persoon verschilt. Bij de een gaat handmatig beter en bij de ander electrisch... Hoe dan ook, heel veel succes en sterkte straks!
Ik kolf nu ruim 10 maanden fulltime met de freestyle van medela en die bevalt mij goed. Heb ook de handkolf van avent en heb een tijd met de symphony van medela (huurkolf) gekolfd. Ook heb ik de ameda lactaline uitgeprobeerd, dat vond ik een drama. Is inderdaad voor iedereen anders. Zou wel voor dubbelzijdig gaan, dat is echt veel sneller. Bovendien maak je door dubbelzijdig te kolven optimaal gebruik van je toeschietreflex.
Ik kolf al sinds de geboorte van onze dochter (dat is nu 12 weken geleden) omdat ze prematuur was en nog niet kon drinken. De eerste 8 weken waren vrijwel fulltime en nu kolf ik nog 3 of 4 keer op een dag met de medela pump in style. Ik vind hem ideaal, er zit een rugzak omheen voor als je hem meeneemt en een koeltasje. Ik kolf nooit langer dan 15 minuten en dan zijn mijn borsten echt wel leeg.
Over het algemeen kun je zeggen dat in zo'n geval een sterke dubbelzijdige electrische kolf (Ameda Lactaline, Medela PiSa of freestyle). Maar elke vrouw kolft weer anders. Ik werkte bij de oudste 5,5 dag (buitenland) per week en kolfde toen het meeste en snelste met een Avent Isis handkolf. Bij de jongste werkte ik 4 dagen (plus 1 avond opleiding) en toen ging het uiteindelijk het snelste met het handtrekkertje dat bij je Medelasetje zit dat je kopen moet als je een huurkolf gebruikt. En ik ken ook vrouwen bij wie kolven zonder apparaat, maar gewoon met de hand in een kom het makkelijkste gaat.
Ik had een Avent ISIS IQ bij de eerste, bij de tweede de Medela Swing, maar ik krijg er met de Avent handkolf nu veel meer uit dan met de Medela, dus ik ga weer over op de Avent, maar dan op de hand @dirksmama ik ben dus niet de enige bij wie het met de hand beter gaat, dacht al dat ik het me inbeelde