Veel korter ongesteld na stoppen met de pil

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Steel, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steel

Steel Actief lid

2 feb 2008
    125
    0
    0
    Hoi,

Half december ben ik gestopt met de pil(ben 31 jaar, 9 jaar pil geslikt) Sinds het stoppen heb ik een vrij regelmatige cyclus: 28, 26 en 29 dagen.
    Toen ik de pil nog slikte was ik altijd redelijk zwaar ongesteld,
    met +/- 4dagen bloedverlies. Nu ik gestopt ben met de pil heb ik voordat ik ongesteld wordt eerst 2 dagen ongikrampen en daarna slechts 2 dagen bloedverlies. Is dit vreemd. Wat kan dit betekenen: dat mijn lichaam nog niet is ontpilt, dat ik minder vruchtbaar ben. Of komt dit vaker voor? Moet ik me zorgen maken? Kan iemand mij een antwoord geven?

Hopen dat het deze maand wel lukt... :)

Groeten

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

we zien vaak na de pil dat je veel minder zwaar ongesteld bent dan daarvoor. Da's mooi meegenomen. je bent niet minder vruchtbaar daardoor. Je cyclus herstelt zich snel moet ik zeggen. Maar goed ook voor jou geldt, als je binnen een half jaar zwanger bent ben je supervruchtbaar en het is helemaal normaal als het een jaar duurt. Lees ook eens het artikel over stoppen met de pil en kansen op zwangerschap bovenaan deze pagina.
    ben je al met foliumzuur begonnen?

Mirjam

3. Steel

Steel Actief lid

2 feb 2008
    125
    0
    0
    He Mirjam,

Bedankt voor je antwoord. Ja, sinds november slik ik ook foliumzuur.
    Als je er eenmaal voor gaat, wil je ook dat het zo snel mogelijk lukt he..
    Gaan deze maand weer flink ons best doen.

Doei

Deel Deze Pagina