tips om weer te kunnen plassen

Discussion in 'Na de bevalling' started by danikrogt, Mar 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. danikrogt

danikrogt Actief lid

Nov 13, 2008
    141
    0
    0
    geen werk
    rijswijk
    hoi heeft iemand tips om weer te kunnen plassen ik loop nu al meer dan 2 weken met een katether en word er gek van
    ik moet woensdag weer naar ziekenhuis voor nieuwe kans om zelf te plassen en mischien iemand tips om het eruit te krijgen ?
    kraan laten lopen helpt niet heb ik al geprobeert

groetjes dani

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Poe wat lastig!
    Misschien jezelf afleiden door iets te lezen?

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    je voeten in een koude bak met water dat wil ook nog wel eens helpen.

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Jee, wat vervelend, 2 weken een katheter. Toen de verpleegkundige na mijn bevalling zei dat ik toch echt binnen een half uur geplast moest hebben, en er anders een katheter ingebracht moest worden, lukte het meteen..
    Ik vraag me wel af, hoe weet je nou of je kunt plassen als je een katheter in hebt..??

Maar misschien kun je onder een warme douche gaan staan. Dan kun je je lekker ontspannen en het gewoon 'laten lopen', zeg maar...

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    En proberen te ontspannen, maar ik ik denk dat dat makkelijker gezegt is dan gedaan.
    Ik hoop dat het lukt meid.

6. little hoop

little hoop Actief lid

Mar 5, 2009
    187
    0
    0
    2 weken al..wat erg voor je.:(
    Ik heb een nacht na de bevalling (ben thuis bevallen) in het zieken- huis moeten doorbrengen omdat ik niet zelfstandig kon plassen.
    En ik vond het echt niet leuk om alsnog naar het ziekenhuis te moeten gaan.
    Ohh ik leef met je mee.
    maar ik neem aan dat die katheter niet 24/7 in je zit.
    Want je moet wel de kans krijgen om het zelf weer op gang te krijgen.
    Probeer te ontspannen en genoeg te drinken dan moet het toch wel lukken op gegeven momnent denk ik.
    Echt héél vervelend voor je.

Groetjes Bianca

7. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had ook al gereageerd bij je andere topic, ik had ook blaasretentie en ik ben gaan plassen bij het poepen. Ik kan het niet onder de douche. En ook niet op bevel. En ook niet op een po. Erg vervelend, want ik mocht anders het ZH niet uit.

En eh, hou een bidon met lauw water erbij, dat motiveert de plasdrang en mocht je nog plekjes hebben bij je vagina die ruw zijn of bv. een hechting, dan wil je daar echt geen urinestraal overheen.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

je had toch al een topic hierover geopend? ik heb daarop gereageerd ik hoop dat je daar wat aan hebt. De druk moet weg zijn. de druk van ik moet plassen. het vervelende is ook bij mij in iedergeval dat ik een dag de kans had en toen het niet lukte werd er gelijk weer een katheter geplaatst. Maar je blaas moet ook de kans krijgen weer te gaan plassen. Als je zelf moet cathetiseren moet je maar even je andere topic lezen heb ik uitgelegd hoe dat werkte. Heel veel succes ermee!

9. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    ik had na de bevalling een retentieblaas en heb uiteindelijk een catheter een dag en nacht gehad.
    Daarna lukt het me eerst ook niet: wilde TE graag.

Bij mij lukte het uiteindelijk staand met een lopende kraan/douchekop erop. Zittend lukte me in het begin echt niet.

Suc6, hopelijk lukt het je snel!

10. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Lees dit nu pas!
    Hoe gaat het nu met je?
    Wat vreselijk zeg!

Ik heb dus tijdens de bevalling een catheter gehad, omdat ik door de weeen niet op de wc kon zitten....
    En het moest er wel uit..
    Maar na de bevalling kon ik dus eerst ook niet plassen! Oh wat heb ik mij naar gevoeld!
    Ik voelde het wel komen, maar het was net of ging het deurtje nie topen!

Ik was sochtends bevallen, en gelukkig kon ik savonds laat weer plassen...
    Ik heb geprobeerd om me er niet op te focussen, dus gewoon puur ontspannen gaan zitten.

Veel sterkte!

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

vroeg me ook af hoe het met je is!

Share This Page