Word ik nou gek..

Discussie in 'Miskraam' gestart door inge08, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    Vorige week maandag ben ik gecuretteerd, opzich viel de ingreep mee, was behoorlijk beroerd van de narcose, ook daar een paar dagen van van slag geweest. Maar nu.. Lichamelijk voel ik me leeg maar geestelijk voel ik me nog hartstikke zwanger! Ik weet gewoon geen raad met mezelf.. zit ik nou in een onwennings fase of word ik echt gek? :cry: Ik snap echt niks meer van mezelf.. Herkend iemand dit?

Groetjes..

2. daniellesvl

daniellesvl Actief lid

14 jun 2008
    108
    0
    0
    Hoi Inge,

Heb zelf het afgelopen weekend een miskraam gehad op 5,5 wkn..... het is niet gek hoor dat je je nog zwanger voelt. Het is ook niet niks.... eerst ben je zwanger en gebeurd er vanalles is je lijf en dan ineens is er niets.. leegte... geef het de tijd. Is makkelijker gezegd dan gedaan, maar dat is in ieder geval wat ik ga proberen.
    Heel veel liefs en sterkte!

Daan

ps. kan het zijn dat nog niet alle hormonen uit je lijf zijn en je je daarom ook nog zwanger voelt? Of werkt dat zo niet als je gecurreteerd bent?

3. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    ik heb eigenlijk geen idee of al mijn hormonen al uit mijn lijf zijn.. bedankt voor je bericht.. Jij ook heel veel sterkte!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Na mijn curretage heb ik nog een week last van ochtendmisselijkheid gehad en tot drie weken daarna van allerlei andere zwangerschapssymptomen en het zwanger voelen. Pas vijf weken later weer een negatieve zwangerschapstest. Het kan inderdaad kloppen dat het ontzwangeren wat langer na een curretage kan duren. Bij een natuurlijke miskraam daalt vaak het hcg al drastisch zodat het vruchtje wordt afgestoten. Dat is nu nou net het probleem bij een missed abortion, dat het hcg niet voldoende daalt en het vruchtje wordt vastgehouden door je lichaam. Vond het trouwens superconfronterend, je zwanger te voelen en het niet meer zijn, bah! Zo zinloos :( Inge heel veel sterkte met alles!

5. Niet meer actief

hoi dames
    de hormonen zijn inderdaad niet in één keer allemaal uit je lichaam hoor.. dat heeft vaak even nodig.
    succes met het verwerken van jullie verlies. geef het de tijd
    sterkte

6. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Vier weken na mijn curretage voelde ik me op en top zwanger en was ervan overtuigd dat het weer raak was. De symptomen waren namelijk even weg maar in alle hevigheid weer aanwezig. Helaas negatief en inderdaad erg dubbel!

7. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    Nou nog ff een gek vraagje misschien maar.. na de curretage heb ik nog wat dagen gevloeid, (vorige week maandag gecuretteerd) Nu is het eigenlijk geheel over, moet je nu wachten tot dat je weer ongesteld word en daarna weer voor een zwangerschap gaat gaat.. of mag het nu ook wel?!?
    Niet dat ik echt mijn hoofd er naar heb staan hoor maar ik vraag me wel af of het wel kan qua je herstel van de baarmoeder?!?!?

Ik hoop op antwoorden..

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    In principe kun je gewoon zodra het vloeien gestopt is weer klussen.

Als je vloeit mag dit neit ivm infectiegevaar.

Voor eht herstel van je baarmoeder en alles, is er geen medische reden waarom je, als je hier aan toe bent, neit gelijk weer zwanger mag worden!

Ik wil je verder nog heel veel sterkte wensen, ik ben zelf 19 mei gecurreteerd en weet heel goed hoe je je voelt!
    Sterkte meis!

9. Niet meer actief

hoi ,ik zelf heb bij 6,5 week helaas een miskraam gehad ,en ik moet zeggen omdat ik best aardig wat bloed verloren had ik me eigen behoorlijk leeg voelde,maar afgelopen maandag een echo gehad en toen was echt de onzekerheid weg en wist ik dat het echt over was!mijn dokter adviseerde mij te wachten tot ik een normale menstruatie heb gehad en dan hebben we eigenlijk weer groen licht.maar dit verschilt toch, de ene dokter zegt dit en de andere dat dus dat is moelijk ,maar i.v.m de cyclus wel handig om even te wachten vind ik zelf!maar die keuze moet je zelf maken ,wanneer jij je eigen er goed bij voelt,ikzelf heb geen curretage gehad gelukkig,maar ik weet hoe het voelt de leegte!meid heel veel sterkte !

10. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Mijn VK raadde aan om te wachten tot de eerste menstruatie. Ik was heel brutaal en heb gevraagd waarom: ik zei het is toch alleen maar omdat JIJ dan kan bepalen hoe ver we eventueel zijn?
    Haar antwoord was ja inderdaad dat is zo. Wel vertelde ze dat je bij jezelf na moet gaan dat STEL dat het weer meteen raak is dat je dan in onzekerheid KAN zitten omdat je niet weet hoe ver je bent.

Mij maakt het niks uit en ik ben ook blij dat wij niet gewacht hebben want ik ben nu 9 weken na de curretage nog steeds niet ongi en voor de curretage mochten we ook al dik twee maanden niet vrijen vanwege bloedverlies. Stel je vooor hahhahaha

Zelf ben ik van mening: als mijn lijf nog niet herstelt is wordt ik ook niet zwanger dus ..... als het wel raak is kan het geen kwaad voor de kleine beeb. Gyn deelde overigens deze mening.

11. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    Nou Bramtim dat is wel duidelijke taal! hahaha.. ja ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er geen belang bij heb om nu nog eens 4 weken te moeten wachten, mits het medische noodzaak is hoor..

Dus jij hebt je eigen gevoel gevolgd! hmm..maandag moeten we naar het ziekenhuis, ik wil toch ook nog eens vragen, ff kijken wat mijn arts er van zegt..

Goed weekend alvast allemaal!

Deel Deze Pagina