Veel krampen door erg sterke toeschietreflex...

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ananas89, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo Annemarie!

Nog weer een vraag van mij. Hoop dat je mij, maar vooral mijn dochter, ermee kunt helpen.

Onze dochter krijgt sinds haar geboorte volledige borstvoeding en dit gaat nog steeds erg goed. Vraag en aanbod is goed op elkaar afgestemd.
    Nu zitten we met het volgende: Ze heeft sinds een paar weken weer krampen die steeds meer toenemen. Ze heeft spuitluiers tot tussen haar schouders wat voor haar in dr buikje ook niet lekker voelt...
    Ook doet mijn toeschietreflex sinds het begin van de krampen weer meer pijn (verdwijnt daarna wel snel, dus puur toeschietreflex).
    De melk spuit dan erg hard dr mondje in, ze kan het vaak niet aan waardoor het vacuüm wordt verbroken: de melk spuit dan uit haar mondje over m'n borst heen...

Door de heftige krampen die ontstaan tijdens het voeden kan ik niet meer zittend voeden (ze krijst het dan uit). Liggend gaat beter. Daarom hebben we een matras op haar kamertje liggen zodat ik daar de avond en ochtendvoeding kan doen. En overdag voed ik op een dekbed in de woonkamer. Liggend kan ze een stuk beter drinken en spuit de melk ook niet zo hard haar mond uit (als het vacuüm wordt verbroken).

Probleem is dat ze tijdens de voedingen begint te krijsen van de pijn... Dan hoor ik haar buikje ook helemaal tekeer gaan.
    Vind dit echt niet fijn voeden. En krijg er gewoon een heel slecht gevoel bij.:(
    Ook kan ik de deur niet echt meer uit omdat ik er altijd rekening mee moet houden dat zittend voeden voor geen meter gaat.

Nu is mijn vraag, wat kan ik aan de sterke toeschietreflex doen? En hoe kan het dat we daar nu weer last van krijgen?
    Wat kunnen we extra aan de krampen tijdens de voedingen doen en hoe kan ik weer snel ook weer zittend voeden?
    En zijn er andere mogelijkheden mogelijk dat ze nu weer zo last heeft van krampen? (aan mijn eetpatroon is niets verandert)

* Edit * Ze drinkt beide borsten volledig leeg (wil soms nog meer, dan leg ik haar weer aan aan de eerste borst).
    Ze boert ook heel veel. Geef vaak mondjes terug.
    Krijgt sneller de hik *

Alvast heel erg bedankt!

Groeten Ananas

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    De krampen hebben waarschijnlijk te maken met het toeschietreflex: wat je kan doen als je het toeschietreflex op voelt komen dat je haar afkoppelt en de melk in een doek laat wegstromen. Als het dan weer rustiger is dan gewoon weer aanleggen.
    Dit zal haar krampen ook verminderen verwacht ik.
    Hoe het komt dat je daar nu ineens weer last van hebt?? Geen idee eigenlijk!
    Boeren hoort ook bij het sterke toeschietreflex: door de lucht die meekomt moet zij boeren en krijgt ze krampen.

Deel Deze Pagina