Hallo Ik wil na de geboorte PROBEREN borstvoeding te geven , echt proberen omdat ik niet weer zo'n drama wil als de eerste keer . maar nu weet ik bijv dat je niet gelijk n kolf hoef te hebben ,aar vraag me af wat ik alvast wel in huis kan halen voor t geval dat nodig is ? Nu heb ik al wel n kolf in huis kan/mag ik deze wel in de kraamweek gebruiken om bijv stuwing of overschot aan voeding weg te kolven ? bij de oudste had ik namelijk HEEEL erg veel t stroomde er gewoon nog uit na n voeding en kon om de 10minuten de compressen vervangen . hij groeide er ook heeeul erg goed op ik DENK dat ik hierdoor de eerste ontsteking al na 5 dagen heb opgelopen en ik hoop zo dat het deze keer iets leuker kan gaan zonder ontstekingen en alles erbij .
Beste Nikkie, Om erge stuwing te voorkomen: voeden op vraag (dus als je kindje 12 keer wil drinken ook 12x voeden): 1e borst leeg laten drinken aan de 2e een toetje (of ook leegdrinken), voeding erna omwisselen. Na de voeding goede aansluitende BH aandoen, nergens laten knellen. Op stuwingsdagen wrs maar 1 borst per voeding, maar op verzoek dan merk je wel wat hij nodig heeft. Evt die dagen ook koolbladeren in je BH (klinkt alternatief maar werkt echt goed). Mocht je toch weer erge stuwing krijgen dan 1 keer per dag direct na de voeding je borsten helemaal leegkolven (zolang het stroomt, bij druppelen direct stoppen) en hierna strakke BH aan. Zonodig dan even telefonisch overleggen, bel gerust. En probeer echt kloven te voorkomen: dus vanaf begin direct goed aanleggen!