Hoi Annemarie, Even een paar vraagjes!! Ter info: Ik heb een zoontje van 1 week en 2 dagen oud. We hebben hier al een lactatiekundige over de vloer gehad, we hebben een "luie drinker"(groot kindje, 4180 kilo bij geboorte). Hij kan de vacuum niet goed vasthouden, wordt boos, zo krijg je een cirkel. Met als gevolg dat hij niet genoeg binnenkrijgt. Nu is het zo dat ik momenteel volledig kolf en hem als hij heel erg rustig is en voldaan aan leg(soms helemaal niet, soms 1x per dag, moest ik op gevoel doen). We geven hem de fles zittend op haar advies, borst ga ik ook zittend proberen. Hij lijkt dit prettiger te vinden. Nu vroeg ik mij af hoe veel hij mocht hebben? Doe nu 100 ml per keer, hij drinkt het soms helemaal op en soms laat hij tussen de 30 ml of minder over. Hij komt ongeveer om de 3 uur. En.. Als wij onze zoon neerleggen na een voeding krijgt hij de hik en is vervolgens volledig overstuur. Kan het zijn dat er maagzuur oid terugkomt? En is dit normaal? Hij spuugt niet, blaast wel veel bubbels. Wanneer gaat dit over? Hij piept ook vaak als hij ademt, klinkt alsof er wat slijm in zit. Dit is na een voeding, bij het uitademen. Ook normaal? We houden hem nu een tijdje omhoog na een voeding. Dit lijkt wel te helpen maar maak me er toch wel een beetje druk om! Alvast bedankt!
Beste SophieMarie, De hoeveelheid voeding is prima, het geluid wat hij maakt zal waarschijnlijk ook niets zijn maar is moeilijk voor mij in te schatten via deze weg. Maak je je er druk om zoals je schrijft dan zou ik gewoon even overleggen met de huisarts of je verloskundige.