Ons zoontje, 4 weken te vroeg geboren, heeft heel veel last van krampen. Het lijkt wel steeds erger te zijn geworden sinds een paar weken.... Kan dit te maken hebben met zijn (geringe) vroeggeboorte? Ik weet wel dat de meeste kinderen last hebben van krampen, maar meestal wordt het wel minder.... Wie herkent dit???
Onze kinderarts legde uit dat ook bij te vroeggeboren kinderen de krampen over moeten gaan. We hebben lang gedacht dat ons zoontje last van krampen had. Maar toen we met 4 maanden (2 gecorrigeerd) ter loops in het gesprek vertelden dat hij nog steeds krampen had, zei ze dat dit niet normaal is. Omdat hij ook kleine beetjes bleef opgeven, vermoedde zij dat zijn eten omhoog kwam. Conclusie bleek juist, we kregen opeens een veel blijer kind na we over waren naar melk voor spugende kinderen. Het opgeven van mondjes eten was ook meteen weg. Als het niet over gaat zou ik dus wel aan de bel trekken bij kinderarts of consultatiebureau.
Mijn dochter had ook heel veel krampen, uren, dagen en weken gingen zo voorbij totdat ze nog maar 12 uur op 24 uur sliep en nog maar 10 gram aan kwam. Ze poepte ook hard, had krampen, huilde altijd als ze wakker was en perste de hele dag (persen zoals ze zouden moeten poepen)...uiteindelijk zat ik dagelijks haar te helpen met de thermometer. Via het CB naar de huisarts gestuurd en vervolgens naar de kinderarts. Na 1,5 week in het ziekenhuis te hebben gelegen had ze aangepaste voeding en lactulose. Je kunt dus eens kijken naar de ontlasting en hoevaak hij die heeft. Nu heb ik een vrolijke baby die zich goed alleen kan amuseren en die vrolijk is, het heeft hier 10 weken geduurd voordat we een positieve start konden maken. suc6 ermee en laat je niet overal aan de kant schepen (was bij ons wel het geval)
Hier ook een kindje met erge koliek, maar bleek idd net als bij Peetje niet om koliek (of misschien niet alleen koliek), maar om verborgen reflux te gaan. Verder poept ze ook niet uit zichzelf, of bijna nooit, daar heb ik glycerinezetpillen voor. Sinds de medicijnen tegen de reflux gaat het veel beter met haar. Dikke knuffel, want zo'n huilend wezentje is zo zielig... Hopelijk gaat het snel beter met hem. Hij is nog wel erg klein natuurlijk, als het krampjes zijn zou het idd over een tijdje vanzelf over moeten gaan. Liefs Elea
Daarom vroeg ik ook of hij melk teruggaf. Hier was het ook door reflux en dat hij niet kon poepen. Wij moesten geregeld klysma's geven. Misschien kun je even naar de HA om zijn buikje te laten voelen? En een onderzoekje?
Jamie huilde uren en uren per dag en nacht.... hij kon bijna niet poepen, wilde niet gestrekt liggen en gaf maagzuur terug. Hierdoor is hij na weken aanmodderen zonder resultaat, in een koemelktraject gekomen. Hij heeft zo'n 8 weken neocate gehad (dieetvoeding ter behandelig van koemelkallergie). Vanaf het moment dat hij met Neocate begon had ik een heel ander kind. Na 8 weken werd het gestest. Hij bleek NIET (meer) allergisch. Maar nadat we weer terug gingen op gewone voeding zijn de klachten nooit meer terug gekomen. Ik geef zijn premature darmpjes dus inderdaad de schuld. Neocate is zo voorverteerd dat het de darmen rust geeft. Mijn zoontje was overigens 8 weken te vroeg.
hij poept gelukkig wel uit zichzelf; zo'n twee keer per dag De huisarts kon niets ontdekken; heeft idd zijn buikje gevoeld. Zo lang hij er goed uitziet, goed drinkt en goed groeit, hoeven we ons geen zorgen te maken.. Het lijkt ook iets beter te gaan de laatste dagen