Mijn zoontje was al vanaf 3,5 maand flink aan het kwijlen. Sinds 3,5 maand sliep hij ook opeens niet meer door (toeval?). Met 5mnd precies was de 1e tand door, een week later de 2e. Het slapen enzo ging meteen beter, maar een week later begon alles weer van voor af aan, slecht slapen, veel kwijlen. Vorige week met 6,5 maand zijn de 3e en nu de 4e tand doorgekomen. Ze zijn er dus vrij vlot en steeds snel achter elkaar. Hopelijk gaat het slapen nu weer beter? Maar wanneer komen dan meestal de 5e,6e, etc. En had jouw kindje daar net zoveel last van als die 1e 2 boven en onder? En hoe zit het dan met kiesjes? Wanneer komen die ook al weer en zullen die dan ook wat sneller komen? Ervaringen gevraagd in ieder geval!!
fynn heeft nooit geen last van de tandjes gehad (gelukkig) maar kwijlen enzo wel. hij heeft met 5 maanden de eerste gekregen onderin daarna vrijsnel 3 erbij onder in dus hij heeft er nu 4 onder in sinds vorigeweek heeft hij er ook 2 boven in die zijn echt net door.
HIer ook met 5 mnd 1 wk de eerste 2 tandjes. Nummer 3 en 4 volgden vlot en met nog grotere drama's dan bij de eerste twee, (een nacht lang vrijwel niet geslapen, en volgende nacht elke 3 kwartier wakker en voeding vragen, na al een paar weken slecht slapen en daarna ook nog even, totdat ze dan echt door waren.. Maar nummer 5 en 6 zijn vrij geruisloos gegaan, die waren er een dikke maand geleden geloof ik zo uit mijn hoofd. Momenteel lijkt het wel alsof er al kiezen aan het doorkomen zijn, maar ook daarvan lijkt ze niet heel erg veel last te hebben. Wat ik om me heen hoor, is dat tanden 1 tot en met 4 het heftigste zijn en dat de kiezen de eersten ook weer even heftiger zijn, en dat het met de rest wel meevalt...
Ilana was vrij vlot met haar eerste twee tandjes, met 3,5 maand en 4,5 maand. Zonder klachten. Toen een heeeeele tijd niks, maar wel intussen drie keer een periode van kwijlen, verhoging, zure luiers en moeilijk slapen. Vandaag is pas eindelijk de derde door, boven.
F heeft over het algemeen weinig last gehad van de tandjes. Met 1 jaar had hij 8 tanden. Gemiddeld 1 tand per maand.
De eerste 2 tandjes had ze weinig last van, 2 dagen een beetje hangerig. Maar toen kwamen er tegelijk 4 (boventanden) en daar hebben we echt een paar weken mee lopen te sukkelen, verhoging, zure luiers en heel slecht eten. Daarop volgde na een week of 3 weer 2 tandjes (onder) en daar had ze niet heel veel last van. Ik vind het hier ook erg snel gaan, al 8 tandjes..
Hier zijn we in de weer met de tweede. Mijn zoon van zes maanden heeft er goed last van. Ik vroeg mij idd ook af of dit heel het gebit er zo aan toe gaat. Als ik het zo lees hoeft dat dus niet, gelukkig!
Mijn zoontje is 13 weken en al ruim een maand heel erg aan het kwijlen en ook met zijn tongetje over het tandvlees aan het wrijven en graag willen kauwen. Kan dit betekenen dat er tandjes aan zitten te komen??? Ik weet dat mijn broertje en ik en het zusje van mijn man met 3 maanden de eerste tanden hadden en mijn man met 4 maand. Zegt vast niets, maar ik zit nu elke dag te voelen en denk ook dat ik een hard bobbeltje voel. En als het tandje doorgekomen is wordt het kwijlen dan minder??? Hahaha, maakt allemaal eigenlijk niets uit, maar ben zo benieuwd
Onze dochter had juist van de eerste vier weinig last. Wel kwijlen, maar niet huilen en poepluiers. Nummer 5 en 6 kwamen tegelijk, dus veel last, vooral bij het naar bed gaan voor de nacht niet willen slapen. En nu heeft ze weer een 'onrustige nacht periode' dus ik denk dat nummer 7 eraan komt. Veel zachte poep luiers terwijl ze normaal van die harde bolletjes heeft , dus er zit duidelijk wat aan te komen. Wanneer de tandjes komen is per kind verschillend. Bij mijn dochter kwam 3 en 4 achter elkaar en meteen er achter aan nummer 5 en 6 tegelijk.