in de solicatiebrief niet de zwangerschap vermeld

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door arina567, 30 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arina567

arina567 Lid

28 aug 2006
    23
    0
    0
    verzorging
    Deventer
    Hoi
    Ik heb een sollicitatie lopen,maar heb niet in de brief vermeld dat ik 15 weken zwanger ben!
    Is het zo dat je minder kans hebt op dat je wordt aangenomen omdat je zwanger bent!

Mischien was het dan dom om een brief te schrijven,omdat ik er in maart 2007 weer uit moet.
    Kost dat de baas dan geld als ik met verlof ga?

Groetjes :)

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik vind het niet dom om een brief te schrijven. Als je op gesprek mag komen kun je het toch vertellen? Gewoon proberen hoor. Succes!

3. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Van wat ik heb begrepen kost het de baas niets. Ja, alleen wat moeite om een vervanger te regelen.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    In je brief vermelden zou ik zeker niet doen. Wel in een gesprek voor je evt. aangenomen wordt. Financieel wordt je salaris door het UWV betaald als je zwangerschapsverlof hebt (wordt officieel als arbeidsongeschiktheid gezien). Maar je werkgever moet wel vervanging regelen dus organisatorisch kost het hem best wel wat. Bovendien, weet ik uit eigen ervaring, is het ziekteverzuim vooraf soms behoorlijk hoger dan gemiddeld. Je hebt dus kans dat iemand je niet wil aannemen omdat je zwanger bent. Maar ja, daar doe je niets aan dus gewoon proberen!

5. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Je hoeft het helemaal niet te vertellen, en de werkgever mag er niet naar vragen!

Persoonlijk denk ik dat ze nooit blij zijn met een zwangere kandidate. Ik was ook zwanger toen ik van werkplek wisselde, dat was wel bij de zelfde organisatie maar ik heb niets verteld. Ik was 14 weken toen ik bij de nieuwe baan begon en je kon het toen echt al wel zien. Achteraf zeiden ze "waarom heb je niks gezegd?" Ja... Ik weet nog steeds niet of ik dan wel aangenomen was. Nu doen ze er helemaal verder niet moeilijk over en ze leven erg met me mee.

Maar goed, jij bent natuurlijk wel wat verder al. Je moet zelf weten of je het vertelt of niet.

Deel Deze Pagina