Hoi Ilja, ben ik weer met een vraag. De laatste weken zijn eigenlijk erg goed gegaan. Ons mannetje sliep wel veel, maar was vrloijk en dronk goed. Hij is nu 4 maanden. Sinds 3 weken werk ik weer en gaat hij 3 dagen naar de oppas (ma, di en do) De eerste week ging goed, de 2e en de 3e is ie onrustig. Moeilijk of niet willen slapen, chagrijnig etc. De maandag en dinsdag willen wel, de donderdag is hopeloos. Kan dit komen omdat ie moeite heeft met het wennen? En dan nog een vraag, sinds een paar dagen is hij erg onrustig met drinken. Hij strekt veel, beweegt veel, huilt meer. Ik geef nog steeds BV en heb eigenlijk niets verandert aan mn eetpatroon. Ik weet niet of dit krampjes kunnen zijn, of last van ontlasting? En zoja, wat kan de oorzaak zijn (dit hoort toch nu zon beetje over te zijn)? (Ik vind t zo naar, ik zit er nu zelfs over te denken om te stoppen met de BV...) Hoeveel voeding mag hij nu eigenlijk hebben, en kan ik al beginnen met bijvoeding? En wat kan ik dan het beste doen, ook ivm eventuele krampjes. Het is weer een heel verhaal geworden, bedankt alvast! Groetjes Christel
Kan maar zo zijn dat hij moet wennen aan een ander ritme. Daarbij krijgen ze andere prikkels wat vaak vermoeiend is. Op een gegeven moment zijn ze da oververmoeid waardoor het slapen ook niet wil. Misschien dat de oppas dezelfde structuur kan gebruiken als jullie thuis doen. (misschien gebeurt dat al wel) Krampjes duren meestal tot de derde maand, maar sommige kindjes hebben er langer last van. Het kan ook een drie maanden dip zijn. Voeding dat weer afgestemd gaat worden op de kleine. Geef het even de tijd. Hoeveelheid voeding....Bv is op vraag...je weet dan nooit hoeveel hij exact drinkt. Bijvoeding zou ik nog niet doen, heeft hij nog niet nodig. Wil je dit wel perse dan mag het vanaf de 4 maanden. Ilja
Ritme is grotendeels gelijk. Alleen onze oppas heeft ook kids, en één moet naar de peuterspeelzaal, dus dan is ritme wel anders ivm wegbrengen. Wat bijvoeding betreft, ik kolf nu en hij krijgt dus zo'n 200 in de fles. Meer krijg ik er echt niet uit, dit kost me al pijn en moeite.. Maar ik heb t idee dat ie wel meer wil, dus dacht daarom aan wat extras, Bijv. smorgens wat pap en smiddags wat sap ofzo. Dan heeft ie net wat meer. Maar ik weet niet of dit slim is ivm krampjes enzo. Weet jij dat? En weet je of ziek of verkouden van invloed op de BV kan zijn? Ik ben nu al weken heel erg verkouden, kom er niet vanaf. Kan de smaak van BV hier van veranderen dat ie daardoor weer last krijgt van krampjes (omdat ie t een hele tijd niet heeft gehad) Dank je wel maar weer! Groetjes Chris PS Hoe is t met je zwangerschap, begint ook al hard te gaan ofniet?
200cc per keer is hardstikke mooi. Wil hij meer....misschien wat extra Bv geven. Een keer extra kolven / aanleggen. Ivm krampjes zou ik niets anders even bijgeven. Een verkoudheid / ziekjes voelen kan zeker van invloed zijn op de Bv. Als jezelf minder fit ben heeft dat al vaak invloed. bv kan er zelfs van teruglopen. Of de smaak verandert door een verkoudheid...dat heb ik nog nooit gehoord. P.s: met mijn zwangerschap gaat het goed. dank voor de interesse. Aftellen gaat langzaam aan beginnen. Ilja