Veel last en pijn maar twijfel

Discussie in 'De bevalling' gestart door Steph915, 10 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steph915

Steph915 Nieuw lid

10 jun 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik lees al mijn hele zwangerschap hier mee, en het heeft me al heel erg veel geholpen. Alleen nu heb ik zoiets specifieks waar ik nu de tweede nacht mee inga..en alweer wakker natuurlijk en wilde toch graag jullie mening.

Ik ben 35w6d zwanger en heb sinds maandagmiddag enorm veel last van harde buiken. Als ik zoiezo maar zit of sta dan is mijn buik meteen hard, als ik lig is dit iets minder, maar nog steeds een aantal keer in het uur. Soms ook met opbouwende steken erbij die ook weer verdwijnen. Die nacht ook amper kunnen slapen, en het heeft vandaag de hele dag aangehouden. Ik voel de kleine nog wel, en hij heeft nu besloten ineens heel veel te gaan bewegen. En omdat mijn buik steeds zo strak en hard staat doet dit eigenlijk best veel pijn. We hebben 2 weken geleden al te horen gekregen dat hij goed was ingedaald.

Nu heb ik niet direct het gevoel dat de bevalling begint, ook omdat het niet echt veel erger wordt. Maar ik ben wel bang dat dit kwaad kan voor het kindje? Ik heb op de planning staan om morgenochtend het ziekenhuis te bellen ( heb geen VK) als ik dat nu doe ben ik bang dat we moeten komen, en om me vriend nou ook de hele nacht wakker te houden.. ;)

Is dit iets wat jullie herkennen, dat het zo ontzettend lang duurt, nu al meer dan 24 uur. Het in rust is, ik doe echt helemaal niks en dat zijn bewegingen pijn doen. Wat deden jullie er dan tegen? Ik ben al gaan douchen, in bad, kruikje..maar het helpt allemaal niks :(.

Ik hoor graag tips! :)

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik heb ook hetzelfde hoor, erg vervelend, maar zijn waarschijnlijk voorweeën en kunnen behoorlijk lang duren helaas.
    Ik had er van de week ook wel iets bloedverlies bij en heb de Vk gebeld ervoor. Moest mijn urine inleveren om te laten testen op een blaasontsteking (was het niet) en ze heeft ook nog even inwendig gecheckt of ik nog geen ontsluiting ervan kreeg. Zou als ik jou was dus morgen inderdaad even bellen voor de zekerheid.
    Mochten ze vannacht wel regelmatig gaan komen, bijv om het half uur of om het kwartier, dan zou ik wel eerder bellen als ik jou was.

Voor nu, heel langzaam omdraaien in bed. Vouw iets onder je buik, bijv je deken bij het draaien zodat je buik daar wat steun aan heeft, dat scheelt al iets. Sterkte!

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hoe is de nacht gegaan?
    Balen dat je er zo last van hebt..
    Helaas had ik bij mn dochters ook veel voorweeën..

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik begin nu ook veel meer harde buiken te krijgen.. hoef er bijna niks voor te doen. vannacht ben ik er ook echt wakker van geschrokken omdat het zeer deed. zelf dacht ik dat het voorweeën ofzo zouden zijn en nu lees ik bij de antwoorden dat het ook herkenbaar is als voorweeën. Zullen het bij jou dan denk ik ook zijn.

5. mlovey

mlovey Lid

16 mrt 2015
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal, veel harde (pijnlijke) buiken en ook lage rugpijn die komt en gaat maar kan er nog weinig structuur in vinden. Heb wel het idee dat als ik loop of sta de pijn meer in mn buik zit en als ik zit meer onder in mn rug....

6. mlovey

mlovey Lid

16 mrt 2015
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ps: moeten jullie ook meer naar het toillet??? Hier vandaag al 3 keer ontlasting en moet ook om de haverklap plassen.

Deel Deze Pagina