korrelige afscheiding en zwangerschapswens

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Madelie, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Beste verloskundige,

Eergisteren ben ik begonnen met 1e zelfinseminatie met behulp van een donor.
    Gisteren had ik mijn lh piek.
    Vandaag staat de 2e inseminatie gepland.

Ik had afgelopen week niet echt het idee dat mijn afscheiding doorzichtiger en draderiger werd wat je rond de eisprong juist verwacht. Op een site had ik gelezen dat je aan de baarmoedermond kan voelen die dan hoger ligt en zachter voelt. Dit was wel het geval.
    Maar ik neem geen doorzichtig draderig slijm mee.
    Het was witte korrelige afscheiding.
    Ik heb geen last van roodheid of branderig gevoel.

Mijn eerste vraag is wat dit zou kunnen betekenen, omdat ik bahalve de witte korrelige afscheiding geen andere klachten heb.

Mijn tweede vraag is of ik dan wel zwanger kan worden omdat zaadcellen het slijm nodig hebben om goed te kunnen zwemmen ( naar wat ik lees op internet.

Vriendelijke groet Madelie

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Madelie,

De zaadcellen kunnen wel de baarmoedermond voorbij, het slijm is niet elke cyclus even veel of even duidelijk aanwezig. Dus op basis van al dan niet slijmverlies kun je geen uitspraak doen over de slagingskans.
    En je kunt ook zonder andere klachten toch een (beginnende) candida infectie hebben. Ik zou het even aankijken, het kan ook vanzelf verdwijnen. Mocht je klachten krijgen, is het verstandig even je huisarts te raadplegen.

Groetjes Brigitte

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dank je wel voor je antwoord.

Deel Deze Pagina