vraagje keizersnee!?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door monica222, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monica222

monica222 Lid

27 mei 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,,
    ons is verteld dat je na een keizersnee na 6 maanden weer zwanger mag worden. nu zijn we bijna 5 maanden verder en willen heel graag weer proberen omdat de laatste zwangersdchap helemaal verkeerd is afgelopen en ons zoontje er niet meer is..

hoeveel invloed kan het scheuren uitmaken of je begint met 5 of 6 maanden. en waarom het zo'n invoed heeft..? ik weet dat het litteken dat kan gaan scheuren.. maar heeft dit vooral te maken met de bevalling zelf.. Ik weet namelijk al dat het een geplande keizersnede wordt in iedergeval rond de 37 weken.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

Wat erg voor jullie dat jullie je zoontje hebben verloren. Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag weer zwanger wilt zijn. Toch wordt echt 6 maanden geadviseerd en liever een jaar. Een jaar is in jouw geval erg lang, maar ik zou zeker 6 maanden aanhouden. Het litteken aan de buitenkant ziet er vaak als snel goed uit, maar het litteken in de baarmoeder heeft echt wel 6 maanden nodig om te genezen (het duurt een tijd vor alle hechtingen opgelost zijn). Dus ik zou je adviseren nog echt een maandje geduld te hebben, al begrijp ik dat elke maand wachten lang is. Heel veel sterkte toegewenst en ik hoop dat je over een maand snel weer zwanger mag zijn.

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina