veel last van diarree/rommelende darmen. iemand tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door baby4me, 21 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    hallo, ik ben pas sinds kort zwanger maar heb nu heel vaak last van rommelende darmen en zeer regelmatig als ik iets heb gegeten of gedronken vrijwel meteen erna last van diarree.

Wie heeft dit ook?

En wie heeft er tips om dit tegen te gaan?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Baby4me

2. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Hoi!

Ik heb er de eerste weken ook last van gehad. Het belangrijkste is natuurlijk om veel te blijven drinken. Een banaan eten helpt ook en verder niet te vet eten... soms wel moeilijk met die zwangerschaps-schransbuien :) ! Succes!

Ps. bij mij was het met een week of 9 a10 over... hoop voor jou ook..

3. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Bloempje, bedankt voor je reactie! Helaas lust ik geen banaan dus dat is moeilijk.
    hoop dat het bij mij ook over een paar weekjes over is.

4. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    ik geloof dat een geraspte appel die je eventjes laat staan (waardoor ie ietsjes bruin wordt) ook helpt... (geen uren natuurlijk maar een half uurtje ofzo).

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik zeg MEtamucil
    Dat is een vezelrijk poeder dat je oplost in water, bij werkt het heel goed om de darmen weer te reguleren ongeacht of ik jusit verstopt ben of last heb van diarree.
    Zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek en geheel veilig tijdens zwangerschap want het is niet echt een medicijn

6. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    nou ik heb precies hetzelfde, sinds het begin afwisseling van diarree en verstopping. Vooral vet eten is funest heb ik gemerkt, maar oh zo lekker natuurlijk! :D
    Heb het nu soms nog steeds, voel me dan helemaal opgeblazen en alles komt er dan uit.
    Verder hielpen biscuitjes en beschuitjes, droge dingen, eten bij mij ook een beetje.

liefs xx

7. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik heb het ook... En vind het zeer irritant! Ook wat jij al zei vaak direct na het eten hele erge krampen in mijn darmen. Dus wie nog meer tips heeft, ik ben benieuwd!
    Ik dacht ook altijd dat je juist verstopping kreeg van zwanger zijn maar dit kan dus ook...!

8. Sijke

Sijke Bekend lid

probiotica werken ook goed bij zowel verstopping als diarree en schijnen vooral in de laatste maanden ook goed te zijn voor je kindje (minder allergie etc.).
    ze zijn er in pillen, poedervorm of yoghurt/drankjes. Die laatste zijn dan wel weer eigenlijk een te lage dosering, maar toch ook wel goed. Ik heb er wel goed baat bij, had ook voor de zwangerschap al last van te gevoelige darmen....dus dat werd er niet beter op.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Actimel!

10. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ja maar probleem met die drankjes is dat het allemaal van die smaken zijn die ik echt niet lust...lastig dus...

maar goed wonder boven wonder heb ik vanaf het weekend geen last meer van diarree. ...hopen dat t zo blijft.

Deel Deze Pagina