Hoe lang in het zwemwater?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 01Patricia, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ik heb vandaag voor het eerst met mijn 10.5 week oude dochtertje gezwommen en ze vond het geweldig!! We hebben een half uur babyzwemmen gedaan. Daarna nog even rondgedobberd en toen dacht ik: we moeten eruit want anders krijgt ze het koud. Maar....ze wilde niet! Ze wilde nog in het water blijven!

Nu is mijn vraag: kan het kwaad om langer dan een half uur met een kleintje van 10 weken in het water te liggen? Kan ze het koud hebben zonder het te laten zien?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Goed op haar lippen en de binnenkant van haar handen en onderkant van haar voeten letten. Als die richting blauw verkleuren, dan heeft ze het te koud. En als ze gaat bibberen, dan heeft ze het natuurlijk ook te koud.

Persoonlijk zou ik zelf de eerste keer niet langer dan een half uur gaan zwemmen (en ik ging pas na de drie maanden :eek: :D)...en daarna zou ik dan opbouwen.

Maar als ze er niets aan over heeft gehouden, dan weet je het antwoord eigenlijk toch al? ;) :)

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is het vanaf 12 weken babyzwemmen en de eerste paar keer hield mijn kleine het niet langer dan 20 min. vol....

4. MamavanDuncan

MamavanDuncan Actief lid

6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    Ik lees meteen even mee? Wij zijn vandaag ook voor het eerst gaan zwemmen en mijn zoontje vond het geweldig :D. Was het bij jullie ook de bedoeling dat de baby's even onder water gingen? Ik heb het zelf niet gedaan. Vond dat toch wel eng....

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Onder water was hier ook de eerste keer (met drie maanden dus - bij de oudste dan), toen heb ik haar niet onder water laten gaan...maar al vrij snel daarna wel. Ze had er niets van.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik heb met beide kids een half uur lange tijd de max gevonden..!

7. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ook ik zou niet langer dan half uurtje gaan. Wij zijn met 4 maanden voor het eerst gaan babyzwemmen. Wel meteen alles meegedaan (ook onder water dus) maar niet van de glijbaan af gegaan....Dat vond ik toch een beetje té..

8. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ja, als ik wilde mocht mijn dochter kopje onder. De badjuf stond erbij om te helpen. Bij ons was het 1-2 kopje onder en daarna in het gezicht blazen...ik dacht: nu gaat ze huilen maar dat was niet, ze vond het even w schrikken maar daarna dikke pret. Heb het wel bij 1 keer gelaten terwijl oudere kinderen het een paar keer deden.

9. misa

misa Niet meer actief

Ja wij deden ook bijna elke keer even kopje onder. Zelf rustig en positief reageren. ;) Maar de eerste paar keren heb ik het niet gedaan, vond dat niet nodig, eerst maar even wennen voor die kleintjes!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat je kindje er niet uitwilde is niet zo vreemd: Uit het water is het koud.

Als je echt wil weten of je kindje het koud had, moet je eigenlijk eens temperaturen- voor en na. Kindjes raken vrij snel onderkoeld. Niet dat ik voorstander ben van temperaturen - maar op zich zou het op zo'n moment wel even duidelijkheid geven.

Maar het hangt allemaal af van de watertemperatuur waarin je gezwommen hebt. Hoe kouder het water, hoe sneller je kindje afkoelt. En als je kindje onder de 36.6 komt, neemt de afweer van je kindje af en heb je dus meer kans op infecties.

Maar oke: Verder gewoon goed naar je kindje kijken is natuurlijk altijd het belangrijkste.
    Niet alle kindjes gaan trouwens huilen als ze het koud krijgen, bij sommige vergt zelfs huilen al te veel energie (die ze nodig hebben om warm te blijven) en die lijken dan heel ontspannen te worden...

11. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Bedankt voor de goede tips! Heb er zeker wat aan!

Deel Deze Pagina