Huishoudelijke hulp

Discussie in 'De lounge' gestart door miss84, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees vaker hier op het forum dat mensen een huishoudelijke hulp hebben 1x per week/2weken.

Lijkt me eerlijk gezegd heerlijk!
    Maar... Dan vraag ik me wat dingen af..

Als ze er is om schoon te maken... Waar ben ik dan? Kijk ik toe? Ben ik even weg?
    Wat doet ze dan? Wat zijn de grote dingen?
    En wat betaal je iemand?

Hoop vragen en op zoek naar ervaringen 😃

Liefs!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    heb geen huishoudelijke hulp maar ben het zelf wel geweest. dus van de andere kant ervaring :D
    je betaald ze ongeveer tussen de 10 en 12,50 per uur. meestal 12,50. of een totaal prijs. bijvoorbeeld 35 euro per 3 uur.

in het begin blijven de mensen vaak in huis. maar niet toekijken. dat vind ik persoonlijk niet zo "netjes". ik vind het in ieder geval niet prettig als er iemand toe zit te kijken. gewoon je eigen ding doen. of je helpt mee. kan natuurlijk ook. jij wat kleine dingen doet zoals opruimen of stoffen en zij de grote dingen waar je een hekel aan hebt? ramen, alles zuigen en dweilen.

ik heb zelf bij een gezin gewerkt die het tussendoor zelf bij hield en ik kwam dan 1x in de 2 weken 4 uur. groot huis. ik moest dan boven en beneden alles nat afnemen, zuigen en dweilen. keuken, badkamer en wc grote beurt. en vaak als er tijd was nog wat kleine dingen of de ramen. deze mensen gingen altijd wat anders doen. hadden kantoor aan huis.
    ik heb 2 adressen gehad waar ik de sleutel van had. die bleven alleen de eerste 2 keren en daarna kon ik gewoon zelf naar binnen. hun waren dan op hun werk. (was wel allemaal familie van elkaar en ik werkte al bij hun moeder dus ik was "bekend").
    vond ik persoonlijk wel prettig dat er niemand was. kan je op je eigen tempo en volgorde werken. niemand die in de weg zit of je "in de gaten houd".
    ik werk zelf nog bij een oudere dame en deze houd me vaak van me werk af door dr geklets. of zij zit lekker in haar stoel te lezen en dan moet ik er om heen stoffen en werken. voel me toch op 1 of andere manier bekeken :)

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier ook iemand die 1x in de week komt.
    Ze kwam op een gewone werkdag dus ik deed 's ochtends onze sleutel bij haar in de bus en als zij 's middags klaar was, gooide ze hem weer door de brievenbus naar binnen.

Nu ik thuis zit heb ik van dag geruild en gekozen voor de dag dat mn dochter bij de opvang is. Ze komt altijd vroeg in de middag als mn dochter zou moeten slapen dus dat vond ik niet handig. Ook niet om dan met haar verplicht mijn huis uit te moeten want thuis zijn als iemand anders mijn huis komt doen vind ik niet echt fijn.
    Ik ben nog thuis als ze komt dus kan de deur opendoen en ik ga even de stad in of bij familie of vriendin in de buurt langs.
    Straks als ik bevallen ben zal het wel voorkomen dat ze bezig is terwijl ik ook thuis ben maar dan zorg ik wel dat ik beneden ben als ze boven bezig en bijv andersom. Wij betalen 10e per uur en ook met de Kerst krijgt ze wat extra's van ons.

Hier doet ze de grote klussen: grondig de badkamer en wc, ze stofzuigt beneden en boven incl de trappen en dweilt of stoomt alles. Ze neemt ook meubels en vensterbanken af. Ze doet om en om de ramen binnen en buiten, beneden / dan wel boven en de keuken; koelkast enz. Ik ben echt superblij ermee. Ze leegt ook uit zichzelf de prullenbakken en hangt altijd mijn gordijnen weer netjes recht die ik 's ochtends altijd haastig open trek :p
    Ik zou niet meer anders willen :)

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Die van mij heeft gewoon een sleutel
    Ik moet er niet aan denken dat ze er is terwijl ik thuis ben!
    Sterker nog; ik bel haar af als ik per ongeluk vrij of ziek ben op die dag. Wil geen gerommel van iemand om me heen in mijn eigen huis.

Ik betaal haar 3 uur per week + reiskosten, dat is 35 euro
    En daarvoor blinkt mijn huis (1 dag in de week :cool:)
    Ze poetst de badkamer, zuigt het hele huis, dweilt het hele huis, maakt ons bed op, stoft af, poetst de keuken, ruimt de vaatwasser uit als die toevallig vol staat. En ze doet eens in de 6 weken de ramen.

5. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dat is fijn!!
    Mooie prijs ook lijkt me.

En inderdaad lijkt me niets als ik thuis ben dan..

6. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

1x per week voor de zwaardere dingen wc badkamer grondig stofzuigen en dweilen.

Ik bied mijn hulp altijd eerst koffie aan daarna gaat ze haar gang ik zit op de bank, doe mijn administratie of andere dingen.

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik doe het zelf sinds een week of vier. Ik kom uit de kinderopvang en al een jaar werkeloos thuis dus ik moest wat onderhand.

Ik krijg 15 euro per uur en hoef alleen de basis dingen te doen. Dus alles nat afnemen en stofzuigen en dweilen. Daar ben ik 2,5 uur mee bezig. Bij het ene adres elke week en het andere adres om de week 2,5 uur.
    Ik hoef in principe geen grote dingen zoals ramen lappen te doen maar mocht ik ooit tijd over hebben kan ik dat wel eens doen maar nu hou ik steeds geen tijd over.

Ze zijn in principe niet thuis, aan het werk. Alleen bij mijn eerste adres is de man wel thuis als ik kom (baan kwijt) maar gaat meestal wielrennen oid als ik boven klaar ben.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Onze hulp heeft een sleutel en komt als wij aan het werk zijn. Anders lopen er ook kinderen rond, is minder handig. Heel soms werk ik thuis die dag, dan gaat zij gewoon haar gang en doen we tussendoor koffie.

9. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ben regelmatig vrij als de poets komt ivm onregelmatig werk, maar wij gaan altijd de deur uit als ze beneden moet zijn. Dan gaan we boodschappen doen, ergens op visite, naar de speeltuin etc.
    Toen mijn zoontje nog een baby was en rond die tijd sliep deed ik dingen waar ik haar niet mee voor de voeten liep, bijv de schuur uitmesten, tuin werken etc.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    2,5 uur over nat stoffen, stofzuigen en dweilen?!!
    Is het een villa:)

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier 1x in de 2 weken.Ze doet beneden stofzuigen en dweilen.Badkamer een grote beurt.Alles afstoffen en schoonmaken.Keuken neemt ze vaak mee.De ramen lappen op mijn verzoek.De binnendeuren schoonmaken.
    Ze komt 3 uur en krijgt 35 euro.Meestal ga ik de deur uit als ze komt.We drinken halverwege samen een kop koffie.Zij is ook al jaren de hulp van mijn buurvrouw.Als de jongste ligt te slapen en zij is er kan ik gewoon de deur uit.Ze heeft zelf 4 kinderen grootgebracht dus vertrouwd genoeg.
    Komende vrijdag komt ze weer.Ik ben erg blij met haar.Kan grote klussen ook niet zelf doen ivm kapotte meniscus.Ik kan niet bukken,althans dat lukt wel maar omhoog komen is niet zo heel prettig.Hier is het ook gewoon noodzaak.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Wij hadden een huishoudster, maar die redde het niet om in 2,5-3 uur onze (inimini) bovenverdieping te doen, dus doen we het nu zelf weer, maar een goede huishoudster lijkt mij wel ideaal.

We lieten haar altijd komen als we zelf aan het werk waren, aan het einde van de week, idee was met een schoon huis het weekend in.

13. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Waar vinden jullie een huishoudelijke hulp?

Deel Deze Pagina