Hai dames. Zoals jullie kunnen zien ben ik pas heel kort zwanger en ik heb een vraagje. Ik heb steeds een zeurende onderug en dat kan heel vervelend aanvoelen. Ik heb dit 2 keer eerder gehad voor ik ongi werd maar dan heel licht en dan 5 dagen ofzo. Had het al een paar dagen voor nod, maar laatste 4 dagen is het erger. Weet iemand of dit een slecht teken is of kwaad kan? Heb ook een trekkende/zeurende baarmoeder (niet pijnlijk) dus misschien dat t daarvan komt? Bedankt!
ik denk dat het heel goed te maken kan hebben met je baarmoeder die je nu gaat voelen en je banden die vanaf dag 1 al gevoelig kunnen zijn.
Kan allemaal geen kwaad, er gaan vanaf nu een heleboel dingen in je lichaam anders voelen en veranderen. Rugpijn was mijn eerste symptoom zelfs dus het kan echt geen kwaad! En ook niet zeurtjes in je buik, ik voel mijn buik nu nog af en toe "groeien". Geen zorgen dus, geniet ervan!
Ik had er in het begin ook best veel last van, maar volgens de vk is dat gewoon de groei van de baarmoeder.
heel herkenbaar, is normaal hoor je banden worden slapper en daar door kun je soort van spierpijn krijgen mamavan
ik heb dit ook heel extreem gehad zo erg dat ik soms niet kon lopen ik was toen 13 weken zwanger....natuurlijk vondt ik dit niet normaal en ben er toch maar mee naar de dokter geweest die heeft me een verwijzing gegeven voor de fysio daar kreeg ik hele goeie oefeningen en werdt ik ook echt serieus genomen...het heeft idd met je zwangerschap te maken en je gaat andere spieren gebruiken...nu heb ik geen fysio meer kmoet zeggen dat ik zeker nog weleens last heb van mijn rug maar met die oefeningen is het ook zo weer over dus mijn aanraden is j kunt er niet vroeg genoeg bij zijn ga lekker naar de fysio en zorg goed voor jezelf ookal ben je nog maar net zwanger het is echt heel belangrijk anders duren 9 manden heel lang!!succes liefs sjaantje
Ik heb er ook last van. Heb het gevoel alsof ik ieder moment ongesteld kan worden. Mijn onderrug en zij "zeurt" ernorm. Ook van steken onderin mijn buik. Maar dat had ik ik mijn vorige zwangerschap ook.
ik heb ook erg last van pijn in mijn onderrug. ik doe staand werk en als ik 8 uren heb gestaan dan kun je me afvoeren zo'n pijn. ik ga dan meestal s avonds in een warm bad en dat voelt ook prettig. en dan languit in bed. ik kan soms amper de trap opkomen of lopen het doet zo giga veel pijn. maar ik heb hoop dat het over gaat over een paar weekjes ahahaha. misschien toch maar zittend werk doen da tijdelijk jammer genoeg nou ja we zien wel hoe lang we het volhouden ben niet zo'n opgever. liefs
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat dit er "gewoon" bij hoort! @sunlight: Ik sta ook bijna de hele dag op mn werk en als ik dan thuis kom en ga zitten dan voel ik t heel erg in mn onderrug! Is wel lastig, want bij mij op het werk is er niet veel keus en moet je bij bijna alle taken staan. En ik wil nog niet vertellen dat ik zwanger ben, dus ik kan ook niet vragen of ik meer mag zitten. Maar het is nog uit te houden hoor, ik heb immers nog geen buik om mee te dragen Nogmaals bedankt allemaal
ik heb al jaaaaren last van mijn onderrug en trok me er nooit iets van aan maar sinds ik zwanger ben word het erger en pijnlijker. Ik ben dan ook sinds anderhalve week bij een fysiotherapeut. Misschien is dat ook iets voor jou?
Bedankt voor je reactie. Ik heb verder eigenlijk nooit veel last van mn onderrug, had het alleen altijd de eerste dag van mn menstruatie en soms een paar dagen ervoor heel licht. Als het erger wordt en blijft dan zal ik er over nadenken, maar ik ben er niet voor verzekerd volgens mij en dan mag je denk ik maar 4 keer per jaar gaan ofzo? Maar dat kan misschien genoeg zijn om tips te krijgen! Liefs
ja hoor hier ook al last van mijn rug. Bij de eerste zwangerschap ook veel last van gehad. Een warm bad vind ik erg fijn en ook fysio heeft bij mij goed geholpen. Doe nu al een poosje pilates om mijn spieren te versterken.
hallo ik hoor bij velen dat ze pijn in de onderrug hebben maar sinds een week of 2 HEB ik vaak last van 1 plek in mijn rug rechtsboven, 3 Handen onder mijn schouderblad, niet mijn ribben maar de hetgene eronder (massage helpt dus niet) heel vreemd, bij lang zitten (1 uur) krijg ik het en bij lang rechsttaan, en soms heb ik het ook bij het ontwaken smorgens het is echt enkel mar die plek en straalt niet uit maar lastig is het wel xx
lotte@ ik zit in de beveiliging dus het is voor mij ook wienig keus. dan moet ik al uitgezonden worden naar een ander object en daar zit ik ook niet erg op te wachten. heb het hier juist erg naar mijn zin. ik neem gewoon wat meer rust en ga wat vaker even zitten! ik krijg nu wel een duidelijke zwangerschaps buik iedereen ziet het nu ook echt dus mooi optijd maar ja ben maar 154 cm dus ja het moet ergens heen toch. haha nou ja ik hoop dat dit niet erger word dan is het ook nog uit te houden. we wachten het af en zien het wel. liefs
Ja lastig he als je veel moet staan. Maar goed dat je wel probeert te zitten tussendoor, je moet ook wel! Ik ben ook niet groot, ik ben 1.60 Hoop dat het bij mij ook snel duidelijk te zien zal zijn, vind ik helemaal niet erg