Hallo Ik wou toch even jullie raad vragen. Ik ben morgen 33 weken zwanger. Heb reeds een vroeggeboorte gehad op 21 weken. Deze zwangerschap heb ik een cerclage. Ik heb het al weten redden tot nu. Vandaag ben ik opgestaan met een zeurderige pijn in mijn buik. Eerst was het echt bovenaan in mijn buik eerder rond mijn maag. Is wel een pijn van komen en geen maar kan er niet echt een regelmaat in vinden. Nu heeft de pijn zich meer verspreidt rondom mijn buik! Van boven naar de zijkanten. Af en toe wordt hij wel hard... Als ik wat ga liggen heb ik de indruk dat het beter gaat. Als ik rond wandel kan ik moeilijk rechtop lopen dan zit mijn buik mega gespannen! Wat moet ik hiermee? Wachten tot het overgaat of tot het doorzet? Moet ik de verloskamer gewoon bellen en raad vragen. Ik weet niet goed wat te doen? Alle advies is welkom..
Ik zou toch echt wel even bellen. Je bent 32 weken zwanger, stel dat het weeën zouden zijn. Dan is het misschien toch beter dat ze het gaan remmen. De longen van je baby zijn misschien nog niet rijp genoeg nu. Even bellen dus.
Ik zou bellen als ik jou was. Als er niks aan de hand is weet je dat tenminste. En als het wel al zover is dan is het ook wel fijn om zekerheid te hebben! Veel succes meis, ik hoop dat de kleine nog een paar weekjes blijft zitten!
Ik heb op 27 weken weeen gehad. toen heb ik weeenremmers en longrijping gehad. Als het nu zo ver is dan moet ze gewoon komen. Dan doen ze niets meer om het tegen te houden. Jullie zeggen hetzelfe toch maar bellen. moeilijk om te verwoorden: ergens heb ik schrik om te bellen omdat ik niet wil dat ze komt langs de andere kant denk ik en weer dat dat net mijn intuïtie is wat bevestigd dat als ik bel en ga ik weet dat het zo ver is... Maar het beste zal idd bellen zijn.
Bellen indd, zelfs als ze niet remmen is het in dit geval wel beter dat je kindje in het ziekenhuis geboren word. Mochten het weeën zijn.
Bellen! In jouw geval helemaal! Ik herken het niet dat de weeen a/d bovenkant beginnen, maar bij HELPP syndroom weet ik wel dat het als een band om je bovenbuik voelt. Ik wil je niet bang maken, maar wel aanmoedigen om zsm contact op te nemen met je vk.
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar hoe het nu met je gaat? Hoop dat de kleine nog heel even lekker in je buik blijft zitten!
Gewoon bellen hoor! Zeker als je al een beetje ervaring hebt qua hoe alles voelt en je er onzeker van word.