Hoi meiden, Ik heb ff een vraagje. Ik slaap al heel lang gewoon op mijn zij, tegen mn vriend aan of gewoon los. Maar sinds een aantal weken word ik 's nachts wakker op mijn buik en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook veel makkelijker in slaap kom als ik op mijn buik lig, dus meestal blijf ik zo liggen. Is dit erg? Ik heb ergens gelezen dat het eigenlijk niet goed is, maar is dat nu al met 16 weken? Wat zouden jullie doen? Liefs, Daphne
Slaap gewoon lekker op je buik, meid. Ik heb bijna gans m'n zwangerschap op m'n buik geslapen en heb een kerngezonde meid die er nooit last van gehad heeft. Voor zover ik weet, kan dit helemaal geen kwaad hoor.
Hier ook al een buikslaper. Een vriendin van mij sliep met 8 maanden nog op haar buik!! Zij vroeg zich ook af of het kwaad kon en heeft het aan de vk gevraagd. Die zei tegen haar dat zolang ze zich niet ongemakkelijk voelde en geen pijn had, het geen kwaad kon.
Ik geloof dat er wel wordt aangeraden op je zij te slapen als je zwanger bent. Maar zolang je er zelf geen last van hebt of je kindje niet protesteert (dat voel jij nu natuurlijk nog niet?!) kun je gewoon op je buik blijven slapen. Ik heb ook altijd op mijn buik geslapen en ben dit tot vorige week ook blijven doen. Ik vind het nu niet meer prettig omdat mijn buik best gespannen is en de druk vervelend is. Nu wordt ik dus ook vaak op mijn zij wakker. Je merkt het dus vanzelf wel als je niet meer op je buik kan liggen
ik slaap ook nog regelmatig op mn buik... wel had ik gehoord, of ergens gelezen? dat het het beste is om op je linker?? zij te slapen omdat je de placenta dan meer ruimte geeft zodat de baby weer meer voeding kan ontvangen... Zoiets was het geloof ik maar heel zeker weet ik het niet meer hoor!
Nou, vannacht weer lekker op mijn buikje geslapen hoor! Ik heb nog nergens last van, dus neem jullie advies maar aan dat je vanzelf op je zij gaat liggen als het niet lekker meer ligt. Bedankt voor jullie advies!!! En jullie allemaal nog een hele fijne zwangerschap! Liefs, Daphne
ik kan niet eens meer op me buikslapen, de kleine begint dan gigantisch te trappen. dus ik lig alleen nog maar op me zij. patricia
ik slaap ook altijd op mijn buik. Ik kan niet op een andere manier inslapen. Dat kan nog wat worden als die buik echt dik gaat worden want dan zal het wel niet meer lukken. Tot die tijd pak ik elke nacht op mijn buik die nog kan
ik moet welop mijn linkerzij slapen want die kleine ligt heel de zw al links. Als ik rechts lig dan wordt alles uit zn fantsoen getrokken haha!!! Maar p[ mn buik heb ik geslapen tot het niet meer ging. Tot 5 maanden ofzo. Kan niet wachten tot het eruit is want dan slaap ik weer heerlijk op mijn buik. Heb erg last van mijn nekspieren van het op mn zij liggen iemand tips???
Ik slaap ook nog steeds op mijn buik.. ging een tijdje lang wel braaf op mijn zij liggen, maar ik draaide in mijn slaap gewoon lekker weer terug op mijn buik.. Heel af en toe krijg ik eens een por van de kleine, en ach, dan draai ik even bij, maar het kan verder geen kwaad.. Als je zo nog lekker kunt slapen, gewoon doen!
Heb ook lang op m'n buik geslapen maar nu gaat dat helaas niet meer. De kleine begint meteen te protesteren en het ligt gewoon niet lekker meer. Maar zolang je het kan gewoon doen hoor. Silly
ik lig ook veel op mijn buik, of half op mijn buik met 1 been opgetrokken. en tot nu toe gaat dat goed. en als je in je slaap op je buik gaat liggen kan je er ook niets tegen doen.
Toen ik zwanger was van mijn zoon lag ik altijd op mijn zij...mijn linkerzij... Maar omdat mijn kereltje overdrwars lag, stond hij op zijn kop als ik op mijn 'lekkere' zij lag... Dus na een hoop getrappel en geduw en geplons.....trok ik aan het kortste end en ging dan maar weer gedwee op mijn foute rechterzij liggen.....
Ik kan ook niet meer op de buik liggen, voelt niet prettig. Op mijn linkerzij wordt ik benauwd en krijg ik hartkloppingen. Dus lig iets op mijn rechterzij en half op de buik, het gaat nu nog aardig maar kan vaak niet de hele nacht in 1 houding blijven liggen.
Je kan gewoon op je buik slapen hoor, je voelt vanzelf wel wanneer het niet meer prettig aanvoelt, ikzelf krijg altijd van die steken dan in mijn buik, dan draai ik me wat meer op mijn zij! Voorheen werd er ook gezegd dat op je rug slapen slecht was, maar ook dit is niet het geval! Je kan er wel wat duizelig van worden omdat je, je grote lichaamsaders dan dichtdrukt die langs je ruggenwevels loopt, maar voor het kindje kan het niet kwaad! Er is idd een onderzoek geweest dat mocht je, je duizelig voelen, of niet lekker, je het beste op je linker zij kan gaan liggen omdat dan de bloedvaten de meeste ruimte hebben!