wond keizersnede rood

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by heppiedepeppie, Jan 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Sinds een paar dagen is de wond van mijn keizersnede veel roder dan voorheen.
    Mijn zoontje is 4 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis, dus we zijn erg druk geweest en ik heb misschien wel iets te veel gedaan (auto gereden, veel trap gelopen, veel gestaan en veel met mijn zoontje op de arm gelopen). De keizersnede is ruim 5 weken geleden.

Er komt geen pus uit, het is ook niet dik of zo. Maar wel veel gevoeliger en de wond is dus echte en stuk roder.

Is dit erg? Moet/ kan ik hier iets aan doen? Ik hoef pas over 2 weken terug naar de gynaecoloog....

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het kan een reactie zijn op het teveel hebben gedaan. Als het lukt om nu wat meer rust te nemen dan kan je het nog even afwachten, evt zou je kunnen bellen om eerder gezien te worden door de gyn of kan je even langs je huisarts gaan. Word de wond ook dik en/of voelt het warm of krijg je koorts dan moet je zeker even contact opnemen met de gynaecoloog of huisarts.

Imke

Share This Page