Vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door amber1978, 8 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Hoe heb jullie het vertelt aan oudes / schoonouders etc

Wij krijgen in dec ons derde kindje. En ik weet niet zo goed hoe ik het tegen mijn schoonoudres moet vertellen.
    Ze verwachten het totaal niet en ik ben een beetje bang voor een negatieve reactie. En daar heb ik weinig zin in.

Tips zijn welkom

2. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Als je op google bijv. gedichten oma en opa intypt krijg je allemaal hele leuke site's met tips.

Ik heb het gisteren zo aan mijn ouders verteld. Had een gedichtje op een wit vel geschreven en met rose en blauwe letters geschreven.

Die tips zijn zo grappig.. Daar moeten ze gewoon blij van worden.
    Succes!

Tinkerbel ;)

3. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    bedankt Tinkerbell

4. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Bij ons dachten we dat het bericht van een derde ook erg onverwacht voor de (schoon)ouders zou komen. Onze andere twee kinderen zijn immers al 4 en 6 jaar (Bij jou?). Ik was dan ook bloednerveus toen we het vertelden. De kinderen hebben het overigens verteld (voor hun beurt). Mijn eigen ouders reageerden echter van: we wisten wel dat jij die derde kinderwens had! (terwijl ik het er nooit met hen over had gehad). En mijn schoonouders moesten even aan het idee wennen, maar waren daarna erg blij en vonden het ook 'precies op tijd': had niet eerder of later gemoeten. Dus, hiermee wil ik maar zeggen: je denkt dat het onverwacht voor ze is, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Maar goed, ik weet dan ook niet wat de reden voor het onverwachte bij jullie is...
    Dat de kinderen het voor hun beurt vertelden was eigenlijk wel een leuke bijkomstigheid. Ze waren er zelf zo blij mee, dat de volwassenen niet anders konden dan meegaan in dat enthousiasme!

5. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik snap niet waarom wij vrouwen zoveel rekening houden met anderen! Als JIJ (en je partner natuurlijk) kiezen voor een eerste, tweede, derde of vijfde is het toch jullie keus? Hoezo moeten zij het daar mee eens zijn? Moet je eerst toestemming vragen of zo voor je er over nadenkt? Of het wel het juiste moment is? Ik heb er niet over gedacht om het ook maar aan mijn moeder of schoonmoeder te vragen!

6. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Zeg tegen hun: Wij hebben heel goed nieuws!...
    we krijgen een 3e kindje! en wacht dan de reaktie maar eens af ;) moeten ze wel super bot wezen mogen ze negatief reageren, uit fatsoen kan men niet anders dan gefeliciteerd zeggen!

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Don't worry! Gewoon vertellen. Hebben wij ook gedaan, het bleef ontzettend stil aan de andere kant van de tafel, maar na een dagje waren ze er helemaal aan gewend en nu ontzettend enthousiast! En dan nog, zoals al eerder gezegd, het is jullie keuze en niet die van je (schoon)ouders!

8. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Hoi, ik ga met moederdag aan mijn moeder, zus en schoonmoeder vertellen. Ik laat T-shirts voor ze drukken met teksten zoals: ik word ein-de-lijk oma!

9. elledeco5

elledeco5 Lid

23 apr 2007
    29
    0
    0
    Mijn ouders en grootouders zijn al reeds op de hoogte van het goede nieuws. Ze waren vrij positief 8)
    Ik vind het wel belangrijk dat zij er positief over denken maar uiteindelijk maakt dat niet zoveel uit. Ze wennen er wel aan :)

Hoi Damie,
    laat je weten hoe je eerste echo was? Ik ben ongeveer even ver en heb volgende week mijn eerste echo, ... :D

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik had een kaartje gemaakt voor mijn ouders met een ooievaar er op en it's a boy , it's a girl
    en met de tekst: rond 30 november mag iedereen het weten jullie zullen opa en oma gaan heten.

me schoonouders hebben we het gewoon verteld , vor mijn ouders is het de 1ste en voor me schoonouders de 2de dus die weten al hoe het allemaal is.

11. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    THNX Allemaal

mijn andere twee kids zijn bijna 4 en bijna 6

Het is ook zeker onze eigen keuze maar mijn schoonouders kunnen zo bot reageren en daar zie ik tegenop. Misschien maak ik me wel druk om niets

12. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi Amber!
    Probeer je inderdaad niet te druk te maken want het is toch fantastisch nieuws! Probeer het op een leuke manier te doen, dan moeten ze idd wel net zoals Mooniqe zegt wel heel bot zijn om negatief te reageren! Wij hebben kadootjes voor de ouders gekocht met een vraagje er bij of de kleine hiermee mag spelen als hij/zij op bezoek komt. Afzender ? met daaronder de foto (afgeplakt met een papiertje) van de echo! Mijn schoonouders vroegen eerst of het een ongelukje was ](*,). Bleek later dat dat kwam omdat we net de sleutel van ons huis zouden krijgen... was niet zo ongelukkig bedoeld als dat het eruit kwam, haha!

Liefs Chris

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij hebben voor (schoon)ouders een boekje gekocht speciaal voor opa's en oma's waarin ze vanalles kunnen bijhouden. Mijlpalen als eerste woordjes, pasjes e.d. Ook geboortekaartje enzo kan erin. Mijn vader is het bloedserieus aan het bijhouden, prachtig gewoon. Er is ook een blz. in het boekje waar een gedicht van opa of oma voor je baby kan. Daar zit hij nu op te zweten!
    Mn schoonouders vonden het nieuws geweldig. Ik denk niet dat ze veel met het boekje doen maar dat geeft niet. Iedereen beleeft het op zijn eigen manier. En ze waren o zo blij dat ik zwanger was terwijl dit voor mijn vriend z'n vijfde kind is.

14. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Ellence, ik heb vanochtend mijn eerste echo gehad. het was super! We konden het hartje al horen.

Meiden, ik hoorde net nog een leuk idee. De zus van een collega had 'hallo open en oma' op d'r buik geschreven. Ze kwam terug van vakantie en zei tegen haar ouders terwijl ze haar blouse omhoog deed "kijk eens hoe bruin ik geworden ben" . Leuk he?

15. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Shitzooi, dat is een foutje

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gauw verwijderen of door een mod laten doen meid.

17. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Gelukkig, ik kon het zelf doen. Blijkbaar kun je je eigen reactie verwijderen en aanpassen....

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, ja dat is wel eens handig. Die zwangerschapsdementie slaat steeds vroeger toe. Ach, het gaat weer over meid.

Deel Deze Pagina