Ik ben bijna 3 maanden geleden bevallen en heb een flinke knip gehad. Tijdens mijn kraamweek schrokken mijn kraamverzorgster en verloskundige aardig van de knip Was flink toegetakeld zeiden ze. (In het ziekenhuis is het allemaal niet echt goed verlopen, slechte zorg etc) Na 3 dagen begon het te ontsteken en heeft de verlosk na 5 dagen de knoopjes weggeknipt waarna de wond open ging staan op 2 plekken, precies bij de ingang van mijn vagina en aan het einde van de knip in mijn bil zeg maar. Ik kreeg toen ook blaasontsteking waarvoor ik antibiotica kreeg en dit was ook gelijk goed voor de ontsteking aan mijn wond. 6 weken na de bevalling had ik de nacontrolle en toen waren ze niet echt tevreden over het litteken en manier van hechten Het is schijnbaar te strak aangetrokken en het is dus een soort rollade idee....en op de plekken waar het ontstoken was zit veel littekenweefsel en wil vlees. Mijn hele litteken is dik en mega gevoelig maar vooral de grote bobbel bij mijn ingang is heel pijnlijk, tijdens het plassen is het soms al gevoelig en met afvegen helemaal. De rest vd dag voelt het net of mijn slipje zit niet lekker maar dit is dus het litteken. Mijn partner en ik hebben al een paar keer sex gehad maar prettig is het zeker niet.... Nu heb ik de 16e een afspraak bij de gyn om te kijken of ze er iets aan kunnen doen....Tijdens de nacontrolle had ze het over opnieuw open leggen en opnieuw hechten wat ik me afvraag is nu natuurlijk: Wat zouden ze er eventueel aan kunnen doen??
Ik loop voor hetzelfde bij de gyn. Wij hebben tot op heden nog steeds geen gemeenschap gehad omdat dat gewoon niet gaat door de pijn. Zelfs op de bank zitten doet nu na 9 maanden nog steeds pijn Ook hier raden ze aan om een littekencorrectie te doen. Het nadeel is alleen dat ze geen 100% slaagkans kunnen geven. Het kan zelf erger worden omdat je wéér een litteken zal krijgen door het nieuwe hechten. Ik heb besloten het 1 jaar de tijd te geven in de hoop dat er dan mee te leven zal zijn. Anders laat ik toch maar doen ben ik bang
ik had ook een hele lelijke wond met wild vlees. De gyn heeft dat weggebrand met zilvernitraat. Ik vond dat vrij pijnloos eigenlijk. Ik heb wel een heel breed litteken wat nu nog steeds afentoe gevoelig is, maar ik kan er goed mee leven.
Ik hoop dat ze dat ook eerst willen proberen voordat ze het opnieuw open gaan halen en hechten.... Ben wel benieuwd wat de gyn zegt de 16e. Mijn man heeft gisteren nog gekeken en zag precies de plekken waar ik last van heb. Je ziet gewoon echt een bobbel en paars zei hij....En het hele litteken is dik en paars/rood en lelijk.... Pfoeh niet leuk maar het kwaad is nu eenmaal geschied.... Maarrrr alles voor het mooie wonder wat we nu hebben
Hier ook niet goed gehecht. Ik heb de hele dag pijn en jeuk en er zit een dikke bobbel onder mijn litteken. Volgende week ook naar de gyn.
Ben geweest en de gyn wees gelijk de plek aan die pijnlijk is AU Het is veel bindweefsel en dit gaat hij onder plaatselijke verdoving wegsnijden en doet het daarna niet hechten maar laat het open zodat het van binnenuit kan genezen.... Hij wilde het eerst gelijk doen maar ineens zei hij "Oh nee, ik wil ook even een echo maken ivm de endometriose dus dan doen we dan wel alles tegelijk." Morgen wordt ik gebeld door de assistente om een afspraak te maken voor z.s.m. Hopelijk is het als het dan weer genezen is allemaal niet meer zo pijnlijk en kunnen mijn man en ik weer fijne sex hebben.