Beste kraamdeskundige, ik loop graag veel. Ik ben op 9 mei bevallen en wil weer wat langere stukken gaan lopen. Nu vroeg ik me af of dit kwaad kan, omdat ik af en toe het gevoel heb dat er "iets" in mijn vagina zit. Ben mijn bekkenbodemspieren al aan het trainen maar stiekem heb ik angst voor een vaginawandverzakking ofzo. Ik heb het gevoel niet altijd, zo nu en dan (na het tillen van oudste dochter). Verder voel ik me reuzefit. Wat zou uw advies zijn? Lekker wandelen of toch maar korte stukjes?
Hoi, Ik zou het zeker rustig opbouwen en zeker niet direct lange afstanden ineens. De bekkenbodem heeft tijd nodig om te herstellen. Vergeet niet dat je pas 3 weken terug bent bevallen. Als jij het idee hebt dat bij 'zwaar' tillen meer een drukkend gevoel hebt van onderen moet je het tillen laten. Ik kan vanuit deze positie niet zeggen of er sprake is van een verzakking. Maar als jezelf echt twijfelt kan je het beste een deskundig iemand raadplegen. Oefeningen doen voor de bekkenbodem is goed. Blijf daar ookmee doorgaan. Ilja