veel mee bezig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door douglas84, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Ik vind het ook niet gek dat je er veel aan denkt. Tis niet iets wat je even snel beslist

2. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ook ik kan me er volledig bij aansluiten. Ik ben er ook volgens de omgeving te veel mee bezig. Om heel eerlijk te zijn zakt de moed me wel eens in de schoenen. We zijn al zo'n tijd bezig.
    Om me heen alleen maar mensen die in blijde verwachting raken.

Hoe gaan jullie hier mee om? Ik vind het steeds moeilijker worden

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @moontje: hoelang ben je al bezig?

4. Skye

Skye Niet meer actief

Dat is denk ik inderdaad heel moeilijk. Ik daar nog niet uit ervaring over spreken. Mijn eerste ronde gaat binnenkort pas van start. Maar als je al zo lang bezig bent en het wil maar niet lukken, en iedereen om je heen wordt wel snel zwanger, is dat best moeilijk. Logisch

5. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    we zitten in ronde 26

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    dat is idd wel lang. zijn er verder geen medische problemen? (als ik vragen mag hoor)

7. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Dat is al lang hoor.

Het is je vast al vaker gevraagd, maar zit je dan al in de medische molen?

8. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Nee, nog net niet. We hebben een verwijzing gehaald voor de gyneacoloog. We wilde het toch proberen op de natuurlijke wijze te laten gaan maar helaas mag het niet zo zijn.
    Begin september naar de gyneacoloog. Zie er best tegenop want stel je voor dat je iets te horen krijgt wat je niet wilt.... :cry:

9. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Ja dat kan ik me voorstellen.

Als je niets weet heb je altijd nog de hoop dat het op de natuurlijke manier lukt.

als je dan te horen krijgt dat er echt iets mis is wordt het een heel ander verhaal.

Spannend voor je, ik hoop dat het meevalt.

10. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik ben er net deze maand mee begonnen gereset en wel ... ik hoop ook dat ik voldoende staafjes heb het zal het net redden denk ik

11. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Ik heb ook geen idee wat de percentages zijn van mensen waarbij het nooit lukt.

12. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Mijn zwager en schoonzus zijn 3,5 jaar bezig geweest.

5x IUI en 1x IVF en plotseling spontaan zwanger.

Het kan dus allemaal toch goed komen.

Maar de percentages van mensen die nooit zwanger weten zou ik ook niet weten.

Zou me daar ook maar niet mee bezig houden als ik jou was.

Gewoon er voor gaan!

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    de neef van mijn vriend zijn zaad zwom bijna terug i.p.v. naar boven. Hij heeft een dochter van 4 en een tweeling. Allebei de keren spontaan, dus....

14. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    @moontje: ik begrijp heel goed dat je het niet ziet zitten om naar de gyn te gaan, maar langs de andere kant kan het ook een opluchting betekenen hoor. er hoeft helemaal niets aan de hand te zijn, en mocht dat wel zo zijn dan is de kans nog altijd het grootste dat het gewoon iets kleins is wat de gyn snel kan oplossen. toen de ha me doorverwees naar de gyn had ik allerlei doemscenario's in gedachten. de ha heeft geweldig moeten aandringen om mij tot bij de gyn te krijgen, maar uiteindelijk ben ik heel blij dat ik geweest ben. mn cyclus is nu regelmatig en ik weet dat er voor de rest niets scheelt. ik ben wel nog niet zwanger, maar dat zal wel komen zeker ... :)

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    juist daar zijn die mensen voor waarom maanden lopen aan klooien en verdrietig zijn ipv even naar de gyna.
    Ok dat je bang bent voor wat hij/zij te melden heeft kan ik me indenken maar voor hetzelfde ben je binnen no time zwanger en denk je had ik dit maar eerder gedaan.

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Een bevriend stel van mij was 15 maanden bezig toen zijn ze naar de HA gegaan.

Eerst werd het zaad gecheckt, dat was helemaal prima!

Toen moest zij voor onderzoek. In het ziekenhuis bleek ze op dat moment een eisprong te hebben!
    Dus werd ze naar huis gestuurd :) Flink aan de klus geweest, en ja hoor 2,5 weken later had ze een positieve test!

17. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Ook ik kan me bij jullie aansluiten! Want ook ik krijg steeds te horen dat het nog steeds niet lukt omdat ik er teveel mee bezig ben. Maar ik wil het ook zo graag en ik moet me elke ochtend tempen en dat doet een ander die er niet mee bezig is niet dus ik moet er wel aan denken en dan ook nog de etos pillen slikken. En dat allemaal voor het goede doel! Als iemand een nieuwe auto gaat kopen hoor je hem/haar er ook steeds over dus waarom zou dat niet mogen bij het mooiste geschenk wat je je maar kan wensen.

Wij zitten inmiddels al in ronde 12 en zijn al bij de HA geweest voor een sperma test en dat was allemaal prima. Ik moest 2maanden mn temp op meten. Dus als deze maand afgelopen is en het nog niet raak is gaan we weer terug en kijken wat ze voor ons kan doen.

Ik ben ook best bang voor de gyn vooral omdat ik er nog nooit geweest ben en ook nog nooit een inwendig onderzoek gehad heb. Maar goed we gaan ervoor

Kop op meiden en als de rest het niet wilt horen kunnen we er lekker samen over kletsen!

Kus

18. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    @shady: geen schrik hebben voor de gyn hoor! ik was er zelf als de dood voor en ben pas na lang aandringen van de ha geweest. ik kan heel gerust zeggen dat het reuze meeviel, helemaal niets om je zorgen over te maken!

succes!
    mirza

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Vandaag is hier ronde 2 begonnen (heel raar, ongi worden terwijl je het wat later verwacht!)
    Maar ik kan je zeggen dat ik er elke dag mee bezig ben, ik kijk elke dag hier op het forum, op sites van winkels enzo, ik denk er heel de dag aan. Nou scheelt het misschien dat mn vakantie net voorbij is en ik weer an het werk ben. Op mn werk ben ik er niet mee bezig. Ook omdat niemand weet dat we bezig zijn.

Het kan me allemaal niet snel genoeg gaan, maar ik ben wel realistisch, het kan natuurlijk wel lang duren!

20. Jammie

Jammie Actief lid

17 jul 2008
    198
    0
    0
    Hoi allemaal,

Hier nog eentje hoor die het maar niet uit haar hoofd kan zetten... We zitten pas in ronde 1 dus weet niet wat dat moet worden. We zijn in onze zomervakantie begonnen en ben nu weer aan het werk. Dacht dat ik het tijdens m'n werk een beetje uit m'n hoofd kon zetten, maar het feit dat ik met baby's werk helpt niet echt mee... :(
    Kijk elke dag hier en denk er echt heeeeeeeel veel aan. In onze omgeving weet niemand dat we hier mee bezig zijn, maar denk zelf dat ik er misschien wel teveel mee bezig ben.

Groetjes!

Deel Deze Pagina