wat allemaal van te voren regelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mona23, 20 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Hoi Dames,

Wat moet ik allemaal van te voren regelen, qua verzekeringen,toeslagen e.d.
    Wat moet ik aanvragen? Kinderbijslag, kinderopvangtoeslag?
    Heeft iemand hier een lijstje van, of tips?

Groetjes mona

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    nee sorry ik heb geen lijstje. Wel gaat veel automatisch als je je kindje gaat aangeven. Dan even bij de belastingdienst aankloppen en wordt iig de kindertoeslag/bijslag ed geregeld. De zorgverzekering moet je binnen 30 dagen na de geboorte inlichten, net als eventuele overlijdensverzekeringen ofzo..

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kinderbijslag gaat automatisch zodra je je kindje aangegeven hebt bij de gemeente. Dan krijg je een formulier thuis wat je in moet vullen en op moet sturen.

Kinderopvangtoeslag moet je zelf aanvragen. Wij krijgen de kinderopvangtoeslag nu maandelijks in elk geval, het eerste jaar hebben we dat in 1 keer uit laten betalen tegelijk met de belastingaangifte van dat jaar. (was maar van 4 maanden)

Kindgebonden budget (dat was de kindertoeslag volgens mij) hoef je niet aan te vragen, dat gaat vanzelf. Je moet alleen even in de gaten houden of je toetsingsinkomen niet te hoog of te laag is...

Kijk even op de site van de belastingdienst, daar kun je de folders downloaden en je toeslag bereken...

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Zorg verder dat je je kindje aanmeld bij je zorgverzekeraar en uitvaartverzekering.
    En je aansprakelijkheidsverzekering als ie wat ouder is.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    o help hier heb ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht! ben blij dat je deze topic heb gemaakt want ik zou nu toch echt wel wat dingen moeten regelen.
    zit me net te bedenken dat ik kdv nog niet eens geregeld heb (schaam schaam) eigelijk al véél te laat mee DOM!

6. mona23

mona23 Niet meer actief

dankjewel dames

Deel Deze Pagina