Veel melk, verslikken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door , 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Al vanaf de eerste dag heb ik ontzettend veel melk. Zodra mijn zoontje begint te drinken dan zie ik dat hij er echt tegen moet slikken wat uiteindelijk betekent dat hij zich verslikt. De kraamhulp adviseerde mij om voor het voeden eerst wat melk weg te laten lopen en daarna pas te voeden maar dit werkt niet echt geloof ik. Als ik dit probeer komt er niet zoveel melk uit, dat gebeurt pas zodra ik mijn zoontje aanleg.
    Zijn er andere tips? Ik vind het namelijk ontzettend naar dat hij zich zo verslikt. :(

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zodra je toeschietreflex komt je zoontje afkoppelen en die melk opvangen in een doekje. Als het stopt met stromen, je zoontje weer aanleggen. Zo deed ik dat in het begin, na verloop van tijd kon Eva de stroom beter aan en op een gegeven moment werd ook de hoeveelheid melk minder.

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik deed het net als Snoopy... want pas als Fenne ging drinken dan kwam het toeschietreflex, vervolgens verslikte ze zich en liet ze los... de melk spoot dan letterlijk 30 cm weg... dus dan hield ik er snel een hydrofieldoek bij tot het ergste weg was en dan kon ze daarna rustig drinken...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Onze kraamhulp raadde mij de site www.borstvoedingnatuurlijk.nl aan. Ik heb er zelf andere dingen opgezocht, maar ze hebben allerlei folders, ook een over dit onderwerp geloof ik...

5. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
  6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik heb wel eens tegen de zwaartekracht in voeden geprobeerd. Het is een hele toer met zo'n kleintje maar het proberen waard. http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... riode.html
    Er staat nog veel meer info over veel melk hebben, deze site werd me geadviseerd door een LK op het LK forum.

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    oops, ongeveer dezelfde website was al genoemd ;)

Deel Deze Pagina