dubbelzijdig kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Babytjuh1, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

20 jan 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik kolf full time, drinken aan de borst is zeer pijnlijk, maar mijn productie is wel goed. Vandaar dat ik alleen kolf.
    Mijn zoontje is 6 weken, en ik heb vanaf begin gekolfd met een enkelzijdige electrische kolf van avent.
    Omdat dit te veel tijd koste heb ik een Medela freestyle gekocht.

Deze ben ik gisteren gaan gebruiken, maar nu is mijn opbrengst per kant erg verschillend.
    Linkt in ongeveer 7 minuten ongeveer 70cc terwijl in het rechter flesje dan net een paar druppels zitten.

Nu heb ik vanmorgen na die 7 minuten de kolf alleen op rechts verder laten gaan. Maar dan nog is die opbrengst erg weinig, nog geen 50cc na 15 minuten.

Hoe kan ik dit meer gelijk krijgen?
    Want nu ben ik nog erg lang bezig.

Volgens mij was dit verschil niet zo groot toen ik met de enkelzijdige kolf, kofde! Hoe kan dit?

Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

op zich is het normaal dat je ene borst meer opbrangt dan je andere. Dat hoef je niet per se gelijk te trekken, als je in totaal maar genoeg kolft. Soms past de ene kolf beter op je borst dan de andere, en bij de 1 werkt de ene kolf ook beter dan de andere. Waarom weten we eigenlijk niet goed. Kijk in de praktijk welke kolf je het liefst gebruikt en welke het minst tijd kost. Misschien kan (tijdelijk) een oxytocine neusspray je helpen om de melk wat sneller toe te laten schieten.

Mirjam

sorry dat de vraag wat lang is blijven liggen

3. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

20 jan 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Mirjam,

Bedankt voor de reactie.