Overgestapt naar andere volgorde voeden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door judithbesselink, 12 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judithbesselink

6 okt 2013
    7
    0
    0
    lerares basisschool
    harfsen
    Hoi

Mijn dochtertje is nu 6 weken

Eerst deed ik altijd 1 borst laten drinken,verschonen andere kant laten drinken... Maar ze viel na de 1e kant in slaap en was na de 2e kant klaar wakker
    Daarnaast had ze veel last v melk terug geven en krampjes

Op advies v h cb doe ik nu eerst verschonen, en dan voeden.. Meestal heeft ze aan 1 kant genoeg en valt in slaap... Soms wil ze de 2e kant ook nog, of wordt ze eventjes later weer wakker voor de 2e kant...
    Als ze maar 1 kant wil doet de andere kant na een tijdje zeer omdat Rie vol zit... Zeker als ze bij de laatste voeding maar 1 kamt wil...
    Moet ik dan de andere kant afkolven of hou ik daardoor de productie in stand?
    Heb net een borstontsteking gehad en geen zin in nog 1...

Wie kan mij hiermee helpen!!!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Mogelijk zit je wat ruim in de productie. wat je kunt proberen is het volgende:

kolf gedurende 3 dagen in de ochtend zo veel mogelijk leeg: daarna voeden zoals je gewoon doet. Evt. laat je eerste melkstroom weglopen wanneer je kindje hier onrustig van wordt.

Voedt zoals je hebt afgesproken met cb: eerst verschonen, dan voeden.

Krijg je teveel stuwing dan kolf je de spanning er af. Voor de nacht zorg je dat je soepel bent: niet met stuwing de nacht in.

Kijk het een dag of 3, 4 aan en zie of het zich re-set.

Succes!
    Heidi

Deel Deze Pagina