Ik geloof niet dat ik een onzinbaan heb hihi Werk in een gez centrum als dokters assistente en hier zouden de artsen gillend gek worden als wij zouden wegvallen
Mijn man geeft vormingen en trainingen ivm diversiteit. Heel nuttig denk ik. Ik werk in de media. Nieuws moet er zijn, denk ik dan
Even een voorbeeldquote em er zijn meer mensen die zo reageren: hij noemt voorbeelden van banen die onzin-banen kunnen zijn. En geeft gelijk toe dat antropoloog daar ook onder valt. Maar het gaat er niet om of andere mensen jouw baan onzinnig vinden of niet, maar of je zelf je werk als zinvol ervaart. Net als een paar reacties geleden, van iemand die voorheen een baan had die zich richtte op het personaliseren van advertenties. Er zijn zat mensen zijn die dat heel zinvol werk vinden. (Volgens mij komt er steeds meer vraag naar). Maar als je het zelf ervaart als een baan die niks bijdraagt, is het dus voor jou een onzinbaan. Het is denk ik heel vervelend om werk te doen waarvan je zelf het idee heeft dat het geen enkel nut heeft. En daar pleit deze antropoloog dus voor; maak het mogelijk voor alle mensen om werk te doen dat ze als zinvol ervaren. Dat die oplossing praktisch totaal niet haalbaar is, is weer een ander verhaal.
Ik ben loonadministrateur, hopelijk maak ik maandelijks een hoop mensen blij met een loonstrook ... Vast nuttig