Hoi Meiden Graag hoor ik van jullie het liefst positieve reacties indien die er zijn. Ik heb begin augustus een bbz gehad en was daarna direct weer zwanger. Vandaag mocht ik voor vroege echo om te controleren of het nu wel goed zit. Dit omdat mijn testen net zo traag opbouwen als de vorige keer en ik ook weer liespijn heb. Ik teste op 22 september voor het eerst positief, de digitale gaf de dag erna ook al 1-2 weken aan. Toen ik gisteren weer digitaal teste en nog steeds 1-2 zag sloeg de schrik me om het hart. De kruidvat testen worden wel donkerder maar het gaat langzaam. Vandaag op de echo was een beginnend vruchtzakje te zien. Ik was volgens de gyn wel minder ver dan 5 weken (tussen 3 en 5 weken). Daarna bloedprikken. Zojuist mocht ik bellen en kreeg ik te horen dat mijn HCG 113 is. Ik zou volgens mijn eigen berekening (ovu test) nu exact 5 weken zwanger zijn. Ik mag woensdag voor nog x bloedprikken dus dan weten we zeker maar, maar was erg benieuwd naar jullie verhalen.
HCG kan in het begin van de zwangerschap enorm verschillen, dus op deze termijn zegt het niet alles. Het verloop is mooier, maar dat gaan ze woensdag dus ook al bekijken. Er zijn genoeg zwangerschappen met een laag HCG in het begin die goed zijn verlopen. Helaas kan je niet meer doen dan afwachten..... Heb me laten vertellen dat als het HCG boven de 1500 is, er iets van een zwangerschap te zien moet zijn op de echo. Zelf zou ik zeggen dat het HCG wel wat aan de lage kant is, maar als hij woensdag mooi is gestegen heb je een redelijke kans op een goede zwangerschap. Hoop voor je dat de uitslagen woensdag goed zijn en je snel een echo zult hebben met een mooi kloppend hartje!
Het zegt nog niks over de vraag of het wel of niet goed gaat. Ik heb bij Thirza heel laag HCG gehad, testte pas 19 dagen overtijd positief. Achteraf combi van een late innesteling (12dpo) en laag HCG, want testte dus pas 21 dagen na innesteling positief, (33 dpo dus). Die zwangerschap is helemaal goed gegaan, we zijn toen enkel anderhalve week teruggezet, (in eerste instantie zelfs 2,5 week). Maar dat klopte dus precies met het moment dat ik bandenpijn kreeg en de innesteling zeer waarschijnlijk is geweest. Mijn ei had ik getempt en vanaf dat moment steeds een hoge temp gehad, dus 't lag niet aan een latere eisprong ofzo... En juist de laatste twee zwangerschappen, toen ik goed hoog in HCG zat en alles leek te kloppen, is het beide keren mis gegaan. Je kunt dus niets anders doen dan afwachten en gewoon vragen om regelmatig weer even een echo, zodat je tenminste niet al te lange tijd steeds in spanning hoeft te zitten.
ik ben bij mn 2e zwangerschap ook anderhalve week terug gezet. klopte ook met mn test, die was pas anderhalve week overtijd pas positief! terwijl ik altijd netje op tijd ongesteld was.... alles is helemaal goed gekomen, ze wordt ne bijna 5! succes! xxx
Tresje, het kan ook te maken hebben met de innesteling. Soms kan het langer duren. Ik duim voor je. Ik zou overmorgen weer even bloed laten prikken en kijken wat de waarde dan is
De hoogte zegt niks Laurie! Het gaat echt om de stijging. Per 2 dagen moet je HCG verdubbelen. Of dat van 20 naar 40 is of van 200 naar 400 is maakt niet uit. Iedereen maakt wisselend HCG aan. Je hebt dus eigenlijk niks aan 1 meting... Pas na een 2e keer prikken weet je een beetje hoe je er voor staat. En ik zeg speciaal een beetje, omdat het bij mij niet goed ging. Ook mijn CB-test bleef op 1 a 2 weken staan en toen mocht ik om de 3 dagen prikken. Ik begon op 23,3, 2 dagen later had ik 56 en weer 2 dagen later 118. (toen was ik 5 weken en 2 dagen) Net toen de assistente me wilde feliciteren met de mooie verdubbelingen begon mijn miskraam. Sterkte met afwachten en vraag of je nog een keer mag prikken! (maar ik zie nu dat je dat al mag) Liefs BB
Ik mag morgen weer voor bloedonderzoek en kan dan rond de middag bellen. Ik test alleen nu bijna 2 weken geleden al positief, dus helaas geen late positieve test en dus ook late opbouw. Mijn eerste 2 testen bouwden ook mooi duidelijk op, daarna werden ze maar mondjes maat donkerder. De testen van de laatste paar dagen zijn helemaal gelijk. Ik verwacht dus morgen ook geen stijging, laat staan een verdubbeling. We hebben ons zelf als helemaal neergelegd bij een MK die zal komen.
Ik testte dus ook pas laat positief, later dan op basis van de innesteling logisch was. Dus het is niet perse gezegd dat het dan niet goed gaat! Maar wel fijn dat het goed gevolgd wordt nu, dan ben je er straks tenminste wel snel bij en loop je niet weken rond met het idee zwanger te zijn, (zoals ons dus 2 keer is overkomen). Sterkte met wachten en hopelijk loopt het toch goed af!
Lief van jullie reacties allemaal. @ Rozemarijke: ik teste juist al heel vroeg positief, op 9 dpo. Vandaag dat ik een HCG van 113 op 21 DPO niet heel hoopvol vind. Immer op 9 dpo was het al rond de 20 aangezien ik op een test al een streepje zag.
Ja, da's waar... Nou, fijn dat je morgen alweer mag prikken, hopelijk snel duidelijk wat er aan de hand is!
HCG is iets gestegen naar 169. Maandag weer bloedprikken. Dus volgens mij berekeningen op basis van ovutesten ben ik nu 5 weken en 1 dag. En is mijn HCG in 44 uur gestegen van 113 naar 169. Digitale van cb gaf trouwens rond de middag 2-3 weken aan dit schijnt pas vanaf 200 HCG zo te zijn. Volgens de gyn kan het nog steeds goed gaan, maar is de kans wel klein. Iemand hier ook soortgelijke ervaringen? (goed of fout?)
Af en toe hoor je wel eens dat het goed gaat. De hoop is iig nog niet verkeken, zoals je gyn ook aangeeft. Ik duim voor je!
Laurie, ik heb dit ook een keer meegemaakt, bij mij ging het helaas fout. Ik ken ook veel mensen waar het wel goed bij ging dus ik duim ook nog voor je
Angelica: bleef het eerst nog wel door stijgen bij jou? of het ging al vrij vroeg fout. Wat waren jouw waardes? Mijn doomscenario is dat ik steeds beetje extra hoop krijg doordat het toch blijft stijgen en het over paar weken toch mis gaat.
Laurie, Mijn waardes waren veel lager. Hij kwam geloof ik niet boven de 56 ofzo. De mensen waarbij dit goed ging waren de waardes boven de 100, ik duim nog steeds voor je
@Laurie: heb je inmiddels wel een afspraak voor een eerste echo staan ook? Want lijkt me ook wel prettig dat die abstracte waardes een beetje concreet gemaakt gaan worden voor je, met gewoon echte beelden van hoe je baarmoeder erbij ligt?
Ik heb afgelopen maandag een echo gehad. Die was toen best hoopvol er was een beginnend vruchtzakje te zien. De termijn leek minder ver dan gedacht maar er was zeker sprake van een zwangerschap in de baarmoeder (daarom was deze controle zo vroeg ivm bbz in augustus) Echter de bloedwaarde die later die middag kwam deed al onze hoop vervliegen omdat dit zo laag is.
Maar het is iig zeker weten geen BBZ dus weer. Nou, dat is horde 1 gelukkig! Ik duim voor je meis! Is er verder bloed geprikt, wat uitgebreider, om te kijken of er opvallende dingen zijn waar misschien direct op ingesprongen kan worden?
Zie trouwens dat wij met alle dingen vrij gelijk oplopen: dochters van dezelfde leeftijd en ongeveer op gelijke moment ook miskramen... (zie mijn handtekening)
Ja weet ik, kan me je van zowel augustus als maart mama's nog wel herinneren. Voor zover ik weet is er alleen op HCG geprikt en niet op andere waardes.