Grappige/Rare/Bijzondere uitspraken van mensen om je heen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MariSam, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariSam

MariSam Actief lid

13 nov 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verbaas me over de uitspraken van mensen nu ik zwanger ben..

Een inval collega vond van de week dat zij maar moest rijden omdat ik dat vast niet zou kunnen, ondertussen naar mijn buik starend ;)

Hilarisch vind ik het; nog meer van dit soort ervaringen? :D

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik vond het heel grappig dat er tegen het einde van mijn eerste zwangerschap patienten waren die mij sterkte wensten aan het einde van het consult in plaats van andersom (ben in opleiding tot huisarts)

3. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Terwijl al mijn collega's steeds zeiden dat mijn buik wel erg klein was, zei mijn manager vorige week tegen mij dat het hem al was opgevallen dat ik wel heel snel heel flink was geworden. Of dat bij de eerste ook zo was.... Leuk hoor...Ook vond hij dat het wel erg vroeg was om al bekkenklachten te krijgen.

4. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Werk ook in de zorg,wel particulier had iemand op intake gesprek gehad en die wenste me al starend naar me buik BETERSCHAP😳

5. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Mensen die me sterkte wensen .. Okeee?! thanks he 👍!!

6. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Een oudere man vroeg me vandaag hoe ver ik was..
    Ik zei 22,5 week vol trots..
    Zegt hij Ohw dan ben je voorlopig nog niet op de helft..
    Ik moest een beetje grinniken..
    Ik zeg nou ik ben net over de helft..
    Hij zegt nee toch 40 weken is toch de helft?
    Haha voel me net een olifant XD

7. Noramay

Noramay Lid

4 aug 2014
    49
    0
    6
    Suriname.& Brabant
    Mijn stiefzoontje vroeg laatst waarom ik de baby nooit uit mijn buik haalde.. Hij vond het zielig dat hij niet mee mocht/kon eten aan tafel :)

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg

Ohhh haha lief!

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Toen ik op het eind liep bij mijn vorige zwangerschap waggelde ik op straat en kwam er een oudere man achter een rollator op mij af en zei: Zo jongedame, jij bent ondeugend geweest!!
    Ik had even niet helemaal door wat hij bedoelde en toen zei hij terwijl hij naar mijn buik wees: ja doe maar niet alsof je onschuldig bent hoor, want ik weet echt wel hoe die buik daar komt!
    Hahaha kwam echt niet meer bij van het lachen!

10. MariSam

MariSam Actief lid

13 nov 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL

Hahaha daar zou echt mijn hele dag weer goed van worden.

Ik moet ook vaak lachen om mijn cliënten. Jongeren met een beperking die zich vaak zorgen maken of ik dingen nog wel kan, bijvoorbeeld een plekje op iemand enkel insmeren :D
    "kun je dat dan nog wel met je buik"

Van de week kwam er een leverancier spullen brengen maar ik kon niet direct komen toen hij belde, dus toen hij nogmaals belde trok ik even een voorzichtig sprintje naar de deur. Hij kon dit zien door het raam en zodra ik de deur open trok zei hij; zo, jij voelt je nog prima of niet? Haha, ja hoor meneer ;)

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hahaha 😂, nou gelukkig niet. Zal wat zijn zeg ..

Heerlijk topic trouwens :)

12. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Die is echt geniaal!! :D

13. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Haha van oudere mensen krijg je echt de mooiste opmerkingen!
    Ik werk in de zorg (poliklinisch, radiotherapie) en daar kreeg ik de mooiste opmerkingen te horen.

Selectie:
    - Zou u nu wel doeon? (die tillift bedienen), terug geantwoord, liever de tillift dan dat u aan mij gaat hangen
    - Patienten die compleet down binnen kwamen door de bijwerkingen en eigenlijk de behandeling niet wouden en dan zagen dat ik zwanger was en bijna weer fluitend de deur uit liepen
    - inderdaad op het einde vaak gehoord als je ze een hand gaf bij de laatste bestralingsfractie en het beste wenste kreeg je dat standaard terug :)

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hihi echt een heerlijk topic dit, wordt ik vrolijk van :D

Idd van oudere mensen krijg je echt de meeste grappige opmerkingen en van kleine kinderen heel vaak heerlijke onschuldige maar te grappige vragen.

Bedenk me er nu nog 1 (blijkbaar trek ik ondeugende oudjes aan hoor).
    Mijn man zijn oma was altijd een heerlijke vrolijke ondeugende vrouw, helaas heeft ze een heel naar sterfbed gehad op het einde totdat ze uiteindelijk aan de morfinepomp lag, hier werd ze weer de grappige en ondeugende vrouw van die we kenden. Dit gebeurde op haar laatste dag:
    We waren een hele middag bij haar geweest en stonden op om afscheid te gaan nemen. Ik liep naar haar toe en op het moment dat ik al opstond zei ze ineens: ohhh meid wat krijg je nu al dikke (.)(.)!!! Hihi wat ondeugend dat ik dat nu zeg he met al die mensen erbij!! We kwamen allemaal niet meer bij van het lachen en dit was ook het laatste wat ik van haar heb meegemaakt en het zal me dus ook altijd zo bijblijven.

15. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Ik was tijdens oud & nieuw bij vrienden met kinderen. Jongetje van 5 vroeg "Als je eet valt het eten dan niet op het hoofd van je baby?"

De logica... geniaal!

16. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Mijn neefje van 9 wilde gisteren de baby voelen. Hij was heel hard aan het trappelen en mijn buik ging heen en weer. Toen hij zijn hand op mijn buik legde was het natuurlijk helemaal rustig..! Zegt hij na een minuut (nog lang volgehouden om hem te voelen bewegen :p) nou Tante Anne, ik voel helemaal niks! Alleen een enorme plons vruchtwater! :D
    Heerlijk!

17. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Gistermiddag zat mijn jongste (6) tegen zijn broertje te praten: 'Niet tegen mama zeggen hoor, maar ik wil dat je er volgende keer als we bij mama zijn, uit bent. Anders mag je nooit meer met mijn Hotwheels spelen...'

J. praat sowieso veel tegen de buik en denkt op de een of andere manier echt dat ze dan met zijn 2-en zijn :D.

Verder wensen mensen me altijd veel sterkte met mijn 4e kind straks. Lekker positief :-/

18. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Van de week sprak ik iemand die vroeg of ik tegen de bevalling opzie. Ik ben zwanger van de tweede, dus ik vertelde dat ik bij mijn eerste er heel blanco inging en er niet tegenop zag. Maar nu ik weet wat een bevalling is, zie ik er wel tegenop. Zegt ze: "Ja, dat is net zoiets als met autorijden, de eerste keer vond ik het niet eng, maar toen ik het eenmaal een keertje gedaan had, vond ik het doodeng. Maar na een keer of 10 wende het toch wel. Misschien moet je dan maar 10 kinderen krijgen, dan zie je misschien niet meer tegen de bevalling op!"

Euhmmmmmm...... Nou, nee :)

19. mimi18

mimi18 Lid

13 jan 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de stad op de markt loopt een klein jongentje met mama.
    Jongentje tegen mama: mama is die mevrouw door een bij gestoken???

Pff maar snel doorgelopen en ondertussen lachen haha

20. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    kindje(2jaar)(dat weet dat ik zwanger ben) op mijn werk zei : jij hebt toch een baby in je buik?
    ik: ja dat klopt.
    kindje: *zucht* dat duurt wel lang zeg !

en

tijdens de slappe lach op mijn werk in de pauze vraagt een collega ineens:
    "hee als jij nou lacht, schud je baby dan ook mee ?"
    (en weer kwamen we niet bij)

Deel Deze Pagina