Zijn er hier vrouwen zwanger van een rhesus kindje??? Ik ben nu voor de 2e keer zwanger, mijn 1e kindje is gezond geboren, maar moest natuurlijk wel de anti stoffen tijdens de zwangerschap hebben via een injectie en ook na de bevalling moesten mijnzoontje en ik deze hebben. Ik ben nu weer zwanger, niet gepland, Ik wil het zelf wel graag houden, maar mijn vriend niet, we zitten dus nog in dubio en er moet veel gepraat worden. Nu mijn vraag, wat zijn de gevolgen van een abortus als je rhesus positief bent? Ze zeggen dat een eerste zwangerschap vrijwel vlekkenloos kan zijn, een tweede brengt al meer risico's met zich mee en een derde heeft best wel veel risicos, wat nu als ik dit kindje weg laat halen, valt dit dan onder een tweede zwangerschap??? en zal dit beteken dat ik nooit meer zeker ben van een gezond kindje? omdat de volgende zwangerschap mijn 3e zwangerschap zal zijn? Ik weet het, je bent sowieso nooit zeker van een gezond kindje, maar goed, is iemand die dit weet????
Ik ben geen medisch expert ofzo, maar voor zover ik wist en voor zover ik op diverse sites kan terugvinden (google is je vriend ) zijn de entingen die je als rhesus-negatieve moeder krijgt juist bedoeld om te voorkomen dat jij afweerstoffen tegen rhesus-positief bloed aanmaakt. Als ze niets zouden doen, dan zou een 2e (3e etc) kindje een (groot?) risico lopen maar die entingen zorgen er nu juist voor dat dat niet gebeurt volgens mij. Maar ik kan het heel goed mis hebben. Ik schrik trouwens wel van je mededeling dat je een abortus nog overweegt, ik dacht in je topic gelezen te hebben dat jij de kleine wil houden, maar misschien vergis ik me.
Als je bij Google zoekt op 'rhesus negatief abortus' vind je wel informatie hierover. Ik vond bv dit: Vrouwen met bloedgroep Rhesus negatief krijgen indien nodig een anti-Rhesus injectie na de behandeling.