Hoi! I.v.m. de zwangerschap ben ik gedeeltelijk de zw in sinds 9/10. Ik had jammer genoeg al vaak gedoe met mijn baas omdat hij mij nooit doorbetaalde als ik ziek was. Toen ik mij ged. ziek meldde heb ik hem zelfs allerlei informatie gegeven en hebben we besproken dat hij via het UWV 100% vergoed werd en op die manier mij kon doorbetalen. In de tussentijd heb ik mijn loon ontvangen, meteen viel me op hoe weinig het is. Hij heeft mij alleen de uren uitbetaald die ik nog wel kan werken en weer opnieuw staat er op mijn loonstrook bij 'dagen ziek': 0. Ik heb nog een poosje gewacht want ik dacht dat ik misschien toch het overige loon via het UWV zelf zou ontvangen, maar dat is niet het geval zoals ik al dacht. Het UWV heeft me ook al vaak uitgelegd dat ze het verrekenen met mijn loon van de afg. 12 maanden en dit aan mijn baas vergoeden. Hij zou het dus bij mijn loon moeten meegeven. Duurt het even voordat de betalingen samen met de UWV goed lopen of betaald mijn baas me niet goed uit?
Beste Bubi, Je wilt weten waarom je werkgever alleen de gewerkte uren betaalt, en niet de uren van de ziektewet. Ik kan zonder je gegevens niet zien of je werkgever je heeft ziekgemeld bij UWV. Als dat het geval is, heeft UWV hierover contact met je gehad. Zodra een beslissing is genomen over de aanvraag, stuurt UWV hiervan een beschikking naar jou en naar je werkgever. Hierin staat hoe hoog je uitkering is. In de beschikking staat ook of UWV aan jou betaalt of aan je werkgever. Is er nog geen beslissing over je aanvraag? Dan is het mogelijk dat je werkgever de betalingen van UWV afwacht. Is er wel een beslissing? Vraag dan aan je werkgever wanneer hij je volledige loon betaalt. Via UWV Telefoon (0900 9294) kun je de status van de aanvraag opvragen. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare