wat moet ik accepteren?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Ises, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ises

Ises Actief lid

26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Hoi! Ik zit met de volgende vraag Ik ben 26 weken zwanger en mijn contract loopt tot 31-12-2012. Momenteel heb ik een fulltime leidinggevende functie. Ik weet dat ik na mijn verlof deze functie niet kan behouden omdat ik parttime terug wil komen. Nu is mijn vraag, als ze mij een aanbod doen om terug te komen in een veel lagere functie, met een veel lager salaris, moet ik dit dan accepteren. En zo niet, heb ik dan recht op ww?

Alvast bedankt

Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ises,

Je wilt weten of je eventueel recht op WW-uitkering hebt wanneer je een aanbod afslaat.

Ik begrijp uit je verhaal dat het mogelijk is dat je werkgever een aanbod gaat doen.

Als je werkgever je een nieuw contract aanbiedt en je weigert dit aanbod, dan wordt je ook gezien als verwijtbaar werkloos. Je had immers nog werk kunnen hebben. Je bent daarom verplicht je werkgever te vragen om contractverlenging of ander werk.

Je hebt geen recht op een WW-uitkering wanneer je niet beschikbaar bent voor werk of hier niet actief naar zoekt. Je dient passend werk te accepteren.

Wanneer je dit niet doet dan kun je verwijtbaar werkloos gesteld worden en heb je geen recht op een WW-uitkering.

Actuele informatie vind je hier.

Extra informatie

Kies je ervoor om voor minder uren beschikbaar te zijn voor werk?
    Je ontvangt dan een WW-uitkering voor de uren die je wel beschikbaar bent.

Actuele informatie over je beschikbaarheid vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Keja
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina