Rechter: wurgen van puppy's is geen kunst Een Duitse kunstenares moet stoppen met haar plan om twee puppy's op het toneel te wurgen. Dat heeft een rechter in Berlijn besloten in een kort geding. Het doden van de hondjes maakte deel uit van een 'performance' van de kunstenares onder de titel 'De Dood als Metamorfose'. De rechter vindt echter dat dit niet onder de artistieke vrijheid valt. Kunst, maar ook protest Tijdens de performance, maandag in een schouwburg in Berlijn, zou ze de twee puppy's wurgen met tie-ribs, onder begeleiding van treurmuziek en 'meditatieve momenten'. Het was niet alleen kunst: de vrouw wilde er ook de aandacht op vestigen dat sleehonden in Alaska en jachthonden in Spanje worden gewurgd, als zij niet meer meekunnen met de rest van de roedel. Maar de rechter heeft het doden van dieren ook als onderdeel van een protestactie verboden. De kunstenares kan in hoger beroep gaan. Het is nog niet bekend of ze dat gaat doen.
Nou, ze heeft met haar plan wel weer de aandacht op de arme honden in spanje en alaska gevestigd. Dat zal haar hoofddoel zijn geweest... Daar worden honden op gruwelijke wijze opgehangen en vaak levend in brand gestoken.
Kon ze tijdens die rechtzaak niet meteen voor gek verklaard worden en voor straf verplicht in therapie moeten ofzo? Dat ze die ideeen heeft is al schokkend..
brr moet er niet aan denken, vandaag met mijn eigen hondje naar de dierenarts geweest en ze moet geopereerd worden aan "borstkanker" en de kans dat ze het niet overleeft is er.. en dan te bedenken dat mensen dit doen voor de kunst pfff domme mensen
En...niemand van jullie is er op gekomen dat deze kunstenaares erop gerekend had dat er heibel van zou komen en er dus de aandacht op gevestigd zou worden waardoor de honden waar het uiteindelijk om draait in de aandacht kwamen?
Het gebeurt veel vaker. Zie: http://vorige.nrc.nl/kunst/article2243189.ece/Kunstenaars_zoeken_grenzen_op_bij_gebruik_dieren En ik vind het werkelijk belachelijk! Je kunt ook op een niet debiele manier aandacht vragen voor het probleem. Ik denk trouwens ook niet dat het echt helpt, dat mensen die dieren mishandelen e.d. nu daar mee ophouden.
Kom ik net foto´s tegen van de hond (als je er tegen kunt zoek dan op Guillermo Vargas) die door een "kunstenaar" is verhongerd met brokjes net buiten bereik. Zo iemand zou ik absoluut hetzelfde lot toewensen :x:x Dus nee.. het doel heiligt echt niet de middelen!!
Jezus Cristus! Zoiets maakt me zo verschrikkelijk kwaad! Hoe haalt iemand het in zijn zieke kop om zoiets te doen? Puppy's wurgen, hond uithongeren. Zulke mensen moeten opgesloten worden en er nooit meer uitkomen! Ik ben echt een heel vredelievend persoon, maar zoiets maakt me woest. Ik durf ook echt te zeggen als ik iemand in mijn omgeving heb, maakt niet uit wie, ik die persoon letterlijk dood zal slaan. Echt, sta dan niet voor mezelf in.:x
nou, dat ga ik deze keer maar niet googlen. Het verhaal alleen al is om te janken. Dat er echt zulke zieke mensen die dit doen ( verwaarlozen van dieren ) weet ik wel maar ook dat ze het doen voor de KUNST????? Werkelijk waar, daar valt mn bek van open
Aandacht vragen voor iets of niet, iemand die dit soort dingen uberhaupt al in zijn/haar hoofd haalt is niet goed in de kop. Ik zou zo iemand persoonlijk ook wel ff willen wurgen. Eens kijken hoe 'kunstig' zij dat vinden.
Wat een ziek wijf en wat een zieke "actie". Ik krijg hierdoor niet meer aandacht voor hondjes in Spanje hoor, alleen maar kotsneigingen!
jemig wat een raar wijf, aandacht brengen voor dierenmishandeling met dierenmishandeling?? pak dan een pluche knuffel en maak daar je punt mee!